Tannpuss

sjukesøster

Forumet er livet
Nokre andre febbisa som ikkje vil pusse tenna, som knip igjen munnen å vrir sej unna? Fredrik he alltid likt det å gapt fornøgd når ej he sønge pusse tanna sangen som ej he laga ;) men no ette jekslane braut ut tek han sej bare inni munnen å sei æsj. Å når det kjem til pussing så hyle han, knip att munnen å vrir sej unna. Heldivis lika han fluor tbl. Prøva å komme mej inni munnen å få gnikse over litt, men e redd han skal mislike det varig og forbinde det med nøke neg. når ej bryska mej på slik..

Høres ut som Ida Emilie... Vil bare holde tannbørsten selv, og sutter i seg den mikroskopiske tannkremen.. Blir illsinna hvis mi ska pusse tennene...

Milan skal helst holde tannbørsten selv, så her i gården er tannpuss ikke noe poppis. Men har hamstret inn tannbørster, har 4 i bruk nå, hehe :D Da får han holde på 1 eller 2 mens jeg pusser (da er begge hendene hans opptatt så han ikke kan ta fra meg min, moahaha!). Og så har han en i lekegrinden som han tygger på, så får han forhåpentligvis pusset litt der også...

Da skal det handlast inn tannbørste emoticon

Vi etablerte rutiner ved tannpuss med engang han fikk den første tannen. Han lekte litt med tannbørsten og jeg pusset etterpå. Det gikk helt fint frem til han fikk tenner i overkjeven. Muligens pga. han var mer øm når de poppet frem.

Nå er han altså ikke så samarbeidsvillig lenger, men det går på et vis, selv om han viser at dette er noe han ikke vil. Vi tøyser og tuller og prøver å gjøre det til en lek. I tillegg får han pusse mine tenner.

Da blir det 1 tannkost i eine handa å min sin i andre slik han får pusse mine tenne mæ samtidig ;)

tror mine er litt rare hehe .. for både Emil og Julie elsker å pusse tenna ... Emil skulle gjerne ha pussa tenna hele dagen om han hadde fått lov .. så fort han får sjansen løper han inn å pusser tenna

her får ikke jeg lov til og pusse tennene hans...men pappan der i mot...det går så bra så;)

men fluor tab?? trodde de ikke kunne ha det enda jeg??;)

her går det relativt bra faktisk :P men Othilie vil helst pusse sjøl :P hehe.. eller suge på tannbørten og bare mmmmmmmmmmm.. tannkrem er vist digg :P

Tobias likte det i begynnelsen, så bei det æsj og blæh.
Nu har han fått da førr se at det e arti å puss tennene igjen, så når vi kjæm me tannbørsten så gapa han og si "aaaaahhhh"
Også pussa vi tunga samtidi ;)

Jo :) der e komt nokre nye fluor tbl til dei minste :) Fredrik elska det..raste når ej ikkje opna boksen til han før kveldsmaten ;) bringebærsmak på dei han he :)

"Pussa" er veldig stort her i gården. Tannkremtuben er elsk. Colgate Smiles. Ikke noe annet møl, som den med Postmann Pat på, tror det er Zendium ;) Smiles skummer lenge, mmm!!

Her i huset har vi vært bevisst på at barna skal venne seg på tannbørsten fra de er bittesmå.
Så snuppa har lekt med tannbørsta siden hun var lita, og enda går pussen som en lek.
Og når hun får fluortablett som belønning blir superglad.

Back
Topp