tannpuss

Trultemor86

Elsker forumet
flere som har problemer der?

her har det gått som smurt, spesiellt etter vi begynte med fluor i sommer.
men de siste ukene så har hun begynt å blånekte. det er en kamp uten like. jeg må holde henne fast og pusse med makt hvis jeg skal ha sjangs til å få det gjort [:'(]

ja, jeg har prøvt å prate, utallige ganger. jeg har prøvt alle triks jeg kan tenke meg, vennlig prating, forklaring, bestemt prating osv osv.
jeg har til og med prøvt å "skremme henne" (misforstå meg rett) med karius og baktus. vi har sett på bilder av dem og jeg har sakt at hvis hun ikke pusser så kommer di inn i tennene, og det vil vi ikke. men herregud, jenta er ikke blitt to år enda, kan ikke forvente at hun forstår ALT. for det gjør hun absolutt ikke..
hun vil jo helst ha med seg karius og baktus på rommet sitt og leke med dem.. [8D]

hun skal helst pusse selv (sutte på tannkosten med andre ord)

hva gjør dere?

jeg minnes at helsesøster spurte meg om tannpussing når vi var på 1,5 års kontrollen i vår, og da sa hun at hvis hun noen gang skulle nekte, så er dette en kamp jeg MÅ ta. veldig viktig. forståelig nok.

her er også opp og ned.
noen dager siden nektet an helt, da sa jeg da kan han legge seg uten tannpuss men da får du au au i tenner og legge deg uten smokk men nei han nektet. bærte han i senga etter 2 min kom han til meg og sir "mamma tenner først og smokk etter" hehe, jeg tror han lærte noe der, så da gikk vi badet og pusset tenner ferdig og fikk smokk etter på fornøyd gutt og mamma.

her er hun blitt veldig flink, helt plutselig. vært en periode der hun haaaata det, grein å sa hun hadde så vondt.. men nå er det litt mer morsomt.. mamma pusser fort, det liker hun hihi[:)] så snakker vi om at vi må pusse sånn at karius og baktus m/fam. må komme ut..

det var faktisk en god ide! tror jeg skal prøve det :) takk for tips!

ORIGINAL: PhillipOgLeah

her er også opp og ned.
noen dager siden nektet an helt, da sa jeg da kan han legge seg uten tannpuss men da får du au au i tenner og legge deg uten smokk men nei han nektet. bærte han i senga etter 2 min kom han til meg og sir "mamma tenner først og smokk etter" hehe, jeg tror han lærte noe der, så da gikk vi badet og pusset tenner ferdig og fikk smokk etter på fornøyd gutt og mamma.

supert. skal teste det ut :D

ORIGINAL: *Fru H*

Her går det litt opp og ned.
Det pleier å hjelpe å la han pusse mine tenner samtidig, eller rett og slett å si at han ikke får smokken før vi har pusset ferdig :-p

Har ingen tips desverre, selvom vi har sliti veldig med tannpuss hos oss, enm evig kamp.

Men etter at jeg begynte å fortelle om Karius og Baktus og vondt i tennene, så får jeg hvertfall pusset endel. Men det ser jeg jo du har prøvd allerede.

Ellers pusser jeg også litt tenner på henne mens hun sitter på do, for da sitter hun jo liksom der. Hehe...

Her er det stort sett en kamp, og har alltid vært det. Går best når pappan pusser, så det er hans jobb! [;)] Hun "pusser selv" om morgenen.

Back
Topp