Tannpuss hos de minste

MiaDenPia

Elsker forumet
Tannlegen min ( en tidligere skoletannlege ) sa att barn under ett år ikke skal pusse tennene (dvs i såfall kun som lek)

Helsesøster sa derimot att så fort de har fått tenner skal man pusse ..

Hva har dere fått beskjed om /hva gjør dere?

Jeg pusser tennene til minsten 1 gang til dagen siden hs sa d

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Har jeg aldri hørt før. Er jo viktig å pusse tennene dems så de ikke får hull og for å lære de om god tannhygiene.

Det jeg har gjort er å bruke en myk tannbørste og bittelitt tannkrem morgen og kveld. Og jeg har kun brukt tannkrem som er beregnet på små barn.
 
Har jeg aldri hørt om. Ikke tegn til tenner her enda, så slipper kanskje problemstillingen!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app[/quote]
Har aldri hørt om det jeg heller. Her er det ingen tenner enda. Har en del små hvite prikker som en gang skal bli tenner. Her har vi leke pusset "tennene" siden jul. Greit å bli vandt til at tannkosten skal inn i munnen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Minsten her har hatt en tannkost tilgjengelig lenge som han har fått lov å tygge på, sånn med bitering på som du får på butikken , har lagt blant lekene

Så den biten er grei, han liker godt å tygge på den inni mellom :) (har en annen til tannpussen)

Her har det kommet 2 tenner nede og nå er to oppe og på vei

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Pusser tennene på kvelden, det har vi gjort siden tennene kom. Det var det vi fikk beskjed om av HS.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det strax 8 tenner ute. 5 ute å 3 såvidt igjennom tannkjøttet. Har dere merket om det tar mye lengre tid før tennene oppe kommer helt ut av tannkjøttet? De er jo mye større så det er kansje ikke rart.

Her har vi pusset fra første tann kom igjennom, helsesøster sier den første tiden er mest for at dem skal bli vant å at det er en rutine med morgen å kveldspuss. Har på litt tannkrem beregnet for baby, åsså synger vi pussesangen;-).
 
Her er det strax 8 tenner ute. 5 ute å 3 såvidt igjennom tannkjøttet. Har dere merket om det tar mye lengre tid før tennene oppe kommer helt ut av tannkjøttet? De er jo mye større så det er kansje ikke rart.

Her har vi pusset fra første tann kom igjennom, helsesøster sier den første tiden er mest for at dem skal bli vant å at det er en rutine med morgen å kveldspuss. Har på litt tannkrem beregnet for baby, åsså synger vi pussesangen;-).

Her tar også de oppe lengre tid :)


Vi pusser her også, ikke fått beskjed om noe annet hvertfall. Gjort det siden første tann. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp