Tannpuss hjelp!!!

W1ke

Elsker forumet
HVA skal jeg gjøre for å få pusset tennene på 2,5åringen min?

Hver eneste kveld ender med raseri å jeg må holde han fast for å få pusset. 
Holder på i 10-15min først med lokking, bestikkelser, sang, lek osv, men ingenting fungerer.
(har prøvd forskjellige tannkoster, han har fått velge selv osv.)

Noen råd? Er virkelig desperat...

Kanskje det hjelper å bytte tannkrem? :) Funka på min lille hvertfall. Men så er han ganske mye yngre da... 

At du pusser tenna sammen med han og forklarer og viser at det er sånn alle sammen gjør før de skal sove.

annen tannkrem... fluortablett som premie.. elektrisk tannbørste.. (det gjorde susen her.. :))

Vi bruker fluor... Broren min kaller det tanndrops, og ungene gaper høøøøøyt for å pusse tennene. Fluor er jo godt

Her har snuppa 2 tannbørser. Den ene bruker hun litt til å "pusse tennene" selv først, den andre bruker jeg på henne mens hu driver å skyller og styrer med hennes tannbørste. Ikke alltid like lett her heller, men det går somregel bra =)

Eller så har jeg vurdert elektrisk tannbørste jeg og, men føler at kanskje det er greit å lære å pusse tanna manuellt først :P

Her gikk tannpussen som en drøm til han var ca 20 mnd...så ble det bare tull og mye skriking. Jeg følte ikke at jeg fikk pussa skikkelig, og det fikk jeg bekrefta etterhvert som tennene fikk et gulskjær! Så derfor kjøpte jeg en elektrisk tannbørste, med et håp om at det skulle bli mer stas med tannpussen da. De første gangene ble det riktignok like mye skriking, men jeg fikk i allefall pussa skikkelig, og han merket etterhvert at jeg ikke trengte å pusse like lenge (pusser nå i 2 min), og det er blitt stas å trykke av og på. Og ikke minst den musikktrudelutten midt i (etter 1 min).Så nå har jeg en guttunge med fine hvite tenner, som synes det er stas å pusse tennene!! Beste 300 kr jeg noen gang har brukt!
Lykke til og så håper jeg du finner en løsning!

hva slags tannkrem bruker du?
Her så er det kun den fra apoteke ungene godtar zenzodyn (den første tann) som fungerer alle andre tannkremer så blir det full nekt
Ellers så har jeg hørt en del sier at det hjelper ved å bruke elektrisk tannbørste
eller ved at barne pusser først så foreldrene
og bruker flourtablet som premie etterpå, ungene tror det eer drops

Fluor er vårt lokkemiddel + du får kjøpt en tannbørste med sånn timeglass, han står å stirrer på sanda som renner og vet at vi må pusse helt til det er tomt for sand.

Back
Topp