Tannlegetime

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Fikk plutselig innkalling til tannlege time nå i romjulen. Hva ville dere gjort? Utsatt den? Eller ta den? Jeg er da nesten 37 uker...

Bedre å ta den nå kanskje, så slipper du å tenke på barnepass om du skal ta den igjen etter at babyen er kommer :)

Ville ringt dem og spurt hva de sier. Jeg trenger en sjekk selv, men de tar jo ikke røntgen nå som vi er gravide, så jeg tar det i løpet av vinteren heller.

Jeg gikk på timen da jeg fikk innkalling, men fikk beskjed om at jeg heller burde ha ringt inn og sakt at jeg er gravid.. da hadde jeg fått den utsatt. Mest bortkastet 500kr noen sinne! :o

Ville ringt dem og spurt hva de sier. Jeg trenger en sjekk selv, men de tar jo ikke røntgen nå som vi er gravide, så jeg tar det i løpet av vinteren heller.
De tar røntgen av gravide, tannlegen min sa det var helt ufarlig :) Man får mer stråling av å fly visstnok.

Bedre å ta den nå kanskje, så slipper du å tenke på barnepass om du skal ta den igjen etter at babyen er kommer :)
Ved tanke på at min mor er sykemeldt og min samboer jobber turnus så er gjerne ikke det så vanskelig å få til senere hvis jeg planlegger :)

Ja det er kanskje lurt :)

Jeg gikk på timen da jeg fikk innkalling, men fikk beskjed om at jeg heller burde ha ringt inn og sakt at jeg er gravid.. da hadde jeg fått den utsatt. Mest bortkastet 500kr noen sinne! :eek:
Så kjipt :(

De tar røntgen av gravide, tannlegen min sa det var helt ufarlig :) Man får mer stråling av å fly visstnok.
Kan være forskjellige tannleger har litt ulike retningslinjer og forskjellig utstyr

Jeg har tatt røngten under graviditeten, og tannlegen sa at det ikke var farlig :)

Eg var til tannlegen i går. Usikker på om eg fekk tatt røntgen, men det var ikkje noko problem. Det var visst fyrste 3mnd av svangerskapet som var risiko i forhold til dei røntgen bileta.
Men han ville uansett ikkje foreta seg for mykje, så fikk ny time i slutten av februar for å trekke den visdomstanna som var problem..

Tror det varierer litt, jeg var med vesla hos tannlegen i høst, da var jeg jo synlig gravid, og tannpleieren var nøye på at jeg måtte forlate rommet da se skulle ta bilder av vesla.

Jeg gikk på timen da jeg fikk innkalling, men fikk beskjed om at jeg heller burde ha ringt inn og sakt at jeg er gravid.. da hadde jeg fått den utsatt. Mest bortkastet 500kr noen sinne! :o

What? Måtte du betale gebyr for det? :o det hadde jeg aldri godtatt!

Jeg skulle gått i november men ringte og avbestilte den. Ikke fordi jeg er redd stråling og slikt, tror de vet hva de gjør, men jeg har tannlegeskrekk og hele greia er så stressende for meg at jeg ikke ville utsette babyen i magen for det.

Jeg hadde sjekk og rens nå nylig. Går regelmessig til tannlegen, og tannlege sa at de ikke tar røntgen, men de ser jo mye med øynene også. Har man hull kan det ofte sees med øynene. Er aldri feil for tannhelsen med en god rens heller:-)

Hadde ikke engang tenkt tanken på at en vanlig tannlegesjekk ikke kunne utføres når man var gravid :p

Måtte betale for timen da tannlegen tok en sjekk og pusset ned en tann som det var knekt en liten bit av.. men det kunne strengt tatt ha ventet til jeg er ferdig å gå gravid

Ah, jammen daså. Trodde det var sånn "straffegebyr" for at du ikke hadde avbestilt timen :p

Back
Topp