Sjarmtroll
Glad i forumet
NeiÅja da kan jeg ikke hjelpe deg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
NeiÅja da kan jeg ikke hjelpe deg
Jeg har aldri skjønt de som knekker sammen i frykt over en liten edderkopp, men så har ikke jeg edderkoppfobi da.. det forklarer kanskje sakenDu må nok bare få ut fingern å gå. Jeg aldri skjønt hvorfor folk er redd for tannlegen egentlig
Ikke jeg hellerJeg har aldri skjønt de som knekker sammen i frykt over en liten edderkopp, men så har ikke jeg edderkoppfobi da.. det forklarer kanskje saken
Jeg har ingen som jeg føler er god å ha med til tannlegen. Jeg har ikke sobril eller mulighet til å få før timen på onsdag. De tilbyr ikke narkose i min kommune som jeg har forstått. Selve sjekken gikk greit selv om jeg grein og skalv og var helt fra meg. Fikk høre at jeg må tilbake nå på onsdag å borre et hull og i tillegg har jeg to visdomstenner som må opereres ut (trenger ikke ta disse riktig ennå). Jeg gråter daglig fordi jeg gruer meg slik til timen...Jeg har like ille tannlegeskrekk som du har, og jeg tør å innrømme at mamma er god å ha med til tannlegen. Samt en Sobril og god tid hos en tannlege som vet hvordan man behandler en med ekstrem tannlegeskrekk. Narkose er også et alternativ.
Sobril virker lenger enn det du får hos tannlegen, så du må ha anstand. Samme om du skulle fått valium hos tannlegen.. du skal operere visdomstenner, får du narkose da? Kan høre om de ikke kan ta det hullet i samme slengen da? Om du har mer arbeid (og det er helt normalt for de som har sånn tannlegeskrekk), da kan du søkes inn for å få narkose og arbeidet blir delt opp. Sobril kan du få hos fastlegen om du forteller hva du trenger den for, evt. få tannlegen til å gjøre det. Dette går helt fint, helt sant, selv om du ikke føler det nå. Jeg er endelig ferdig med tannlegearbeid, og har en litt lettet følelse over at det er over og det ikke var så ille. Bare bedritent at man ikke klarer å føle litt på det under behandlingen..Jeg har ingen som jeg føler er god å ha med til tannlegen. Jeg har ikke sobril eller mulighet til å få før timen på onsdag. De tilbyr ikke narkose i min kommune som jeg har forstått. Selve sjekken gikk greit selv om jeg grein og skalv og var helt fra meg. Fikk høre at jeg må tilbake nå på onsdag å borre et hull og i tillegg har jeg to visdomstenner som må opereres ut (trenger ikke ta disse riktig ennå). Jeg gråter daglig fordi jeg gruer meg slik til timen...
Du kan få den ogfentlige tannhelsetjenesten til å henvise deg til bodø for å opperere ut visdomstennende i narkose ☺Jeg har ingen som jeg føler er god å ha med til tannlegen. Jeg har ikke sobril eller mulighet til å få før timen på onsdag. De tilbyr ikke narkose i min kommune som jeg har forstått. Selve sjekken gikk greit selv om jeg grein og skalv og var helt fra meg. Fikk høre at jeg må tilbake nå på onsdag å borre et hull og i tillegg har jeg to visdomstenner som må opereres ut (trenger ikke ta disse riktig ennå). Jeg gråter daglig fordi jeg gruer meg slik til timen...
Jeg har ingen som jeg føler er god å ha med til tannlegen. Jeg har ikke sobril eller mulighet til å få før timen på onsdag. De tilbyr ikke narkose i min kommune som jeg har forstått. Selve sjekken gikk greit selv om jeg grein og skalv og var helt fra meg. Fikk høre at jeg må tilbake nå på onsdag å borre et hull og i tillegg har jeg to visdomstenner som må opereres ut (trenger ikke ta disse riktig ennå). Jeg gråter daglig fordi jeg gruer meg slik til timen...
Hullet måtte jeg ta med en gang. De ville vente med å ta visdomstennene (jeg har ikke råd til operasjon da jeg er i ulønnet permisjon til tidligst slutten av januar). Har dessverre ikke mulighet til å dra til legen før tannlegetimen på onsdag.Sobril virker lenger enn det du får hos tannlegen, så du må ha anstand. Samme om du skulle fått valium hos tannlegen.. du skal operere visdomstenner, får du narkose da? Kan høre om de ikke kan ta det hullet i samme slengen da? Om du har mer arbeid (og det er helt normalt for de som har sånn tannlegeskrekk), da kan du søkes inn for å få narkose og arbeidet blir delt opp. Sobril kan du få hos fastlegen om du forteller hva du trenger den for, evt. få tannlegen til å gjøre det. Dette går helt fint, helt sant, selv om du ikke føler det nå. Jeg er endelig ferdig med tannlegearbeid, og har en litt lettet følelse over at det er over og det ikke var så ille. Bare bedritent at man ikke klarer å føle litt på det under behandlingen..
Du burde jo ha tatt en sjekk☺
Men om du har ekstremt rannlegeskrekk kan du søke om å få jort alt arbeid i narkose på sykehuset, det mener jeg de gjør i bodø. Du kan også få beroligende på resept fra fastlege, det har jeg fått. ☺
Var på sjekk og jeg gråt hele tiden jeg var der. Det var ikke vondt eller noe, men jeg har en syk frykt.Du kan få den ogfentlige tannhelsetjenesten til å henvise deg til bodø for å opperere ut visdomstennende i narkose ☺
Jeg har dessverre frykt for alt når det kommer til tannleger.Du kan høre med fastlegen om beroligende før tannlegetimen, men husk å nevne det for den du skal til (dersom du har tatt beroligende).
Med tanke på visdomstennene kan du be om henvisning enten til Bodø eller til Tromsø.
Det er veldig forskjellig hva folk er redde for i forbindelse med tannlegebesøk. Noen reagerer på lukten, noen reagerer på lydene, enkelte instrumenter som brukes, at det skal gjøre vondt, bedøvelsen, osv.
Fortell den du skal til hva du er redd for, da kan h*n lettere tilrettelegge timen for deg
Kan også tenke på en annen ting, for det er mange som har tannlegeskrekk, men ikke så mange som har odontofobi (altså diagnosen), har man diagnosen har alle fylker odontofobi team som er spesialisert på dem som er redd i tannlegestolen. Men hvis man har diagnostiserbar odontofobi så er det også egne regler i forhold til betaling (helfo). Diagnosen må settes av psykiater/psykolog mener jeg, men tannlege og fastlege kan henvise til odontofobiteamene (der kan de også sette diagnosen mener jeg).
Er bare å sende PM hvis det er noe du lurer på noe av det jeg har skrevet