Tannlegesekretær/assistent...

majea

Glad i forumet
Noen her inne som jobber som det? Trives dere?? Har vært sykehussekretær noen år og kunne tenke meg å prøve noe nytt.....Er et kurs som skal begynne i august/september...

Jeg er i utgangspunktet tannpleier. Jobba en god stund som sekretær også før jeg fikk tannpleierjobb.

Det er kjempespennende egentli, MEN alt kommer ann på hvilken tannlege du jobber for. Det er stor fare for å møte på en tannlege som er dritt. Har jobba med fler av dem. Men de som er ok og der respekten og kjemien er til stede + at tannlegen ønsker og har mulighet til å jobbe med fler ting, ikke bare konserverende (hull) behandling så er det moro. og dagene er helt topp!!!

Kanskje vanskelig å forstå hva jeg mener med dette.

Husk bare at så lenge du ikke har tannhelsesekretær utd så får du ganske så mye lavere lønn desverre. Selv om jeg var utdanna tannpleier som er hakket mellom sekretær og tannlege så fikk jeg luselønn... Men det kan hende du kan forhandle deg til høyere lønn, spørs hvor du skal jobbe hen, privat eller offentlig.

Om du lurer på noe mer så bare spør

Tusen takk for svar Pastella, mente å huske at det var noen her inne som hadde jobbet som dette[;)] Vet du om det er mulig å få seg jobb uten utdannelse? Tenkte å ta et kurs som begynner i august, går over 6 uker....men er det noen vits....hva er "luselønn" om jeg kan spørre om det?? [:)]er det skikkelig dårlig liksom=?

Vet du om det er mulig å få seg jobb uten utdannelse? Det er vanskelig for meg å si, det kommer ann på hvordan markedet er mettet. Er markedet mettet er det vanskeligere å få seg jobb som sekretær uten utdannelsen fordi det vil prioriteres de med utdannelse. så jeg vil anbefale deg å sjekke opp dette før du begynner noe kurs

Tenkte å ta et kurs som begynner i august, går over 6 uker....men er det noen vits....hva er "luselønn" om jeg kan spørre om det?? [:)]er det skikkelig dårlig liksom=? Da jeg jobba så var det årslønn på 180 000,-, mens jeg som tannpleier hadde hatt 275 000 på samme tid. I dag hadde jeg hatt 304 000 ca. Så aner ikke hvordan det er i dag, hadde i samme slenge sjekket det hadde jeg vært deg

Back
Topp