Tannlegen

• Trådstarter Trådstarter Celezte
  • Opprettet Opprettet
C

Celezte

Guest
Jeg må nok bare innse at jeg snart må ta opp tlf å ringe til det som desidert er det verste jeg vet, nemlig tannlegen. Forrige gang jeg var der så var det snakk om rotfylling av en tann, men det var ikke sikkert jeg trengte det, skulle bare se det ann og om jeg ikke ble bedre måtte jeg ringe. Nå har jeg gått slik i 3 mnd (har ikke turt å ringt) og jeg klarer bare å tygge på den ene siden :/ Noen som kan forklare meg litt om rotfylling, er det helt for jævlig? Jeg er livredd tannlegen :/

De sjekker om tannen er død, med et instrument som setter strøm i tannen - dette er ikke vondt!

Er tannen død så får man bestemme selv om man vil ha bedøvelse - selv synes jeg at bedøvelsen er det verste.

Så borrer de seg inn slik at de får renset røtterne - finnes ikke vondt i havet dersom man har bedøvelse!

Så renser de og bruker slike små filer til å rense nede i røtterne, dette kan være litt ubehagelig, men ikke vondt!

Så renser de igjen, og legger på en midlertidig fylling, dette er heller ikke vondt!

Konklusjonen blir altså, det finnes ikke vondt å rotfylle en tann!

Det er bedøvelsen som er i følge meg, vond!

ORIGINAL: *gullklumpene mine*

De sjekker om tannen er død, med et instrument som setter strøm i tannen - dette er ikke vondt!

Er tannen død så får man bestemme selv om man vil ha bedøvelse - selv synes jeg at bedøvelsen er det verste.

Så borrer de seg inn slik at de får renset røtterne - finnes ikke vondt i havet dersom man har bedøvelse!

Så renser de og bruker slike små filer til å rense nede i røtterne, dette kan være litt ubehagelig, men ikke vondt!

Så renser de igjen, og legger på en midlertidig fylling, dette er heller ikke vondt!

Konklusjonen blir altså, det finnes ikke vondt å rotfylle en tann!

Det er bedøvelsen som er i følge meg, vond!

Takk for utfyllende svar :) Bedøvelse MÅ jeg ha, kommer til å dø uten... :p Har bedøvelse når jeg borrer og alt jeg. Når det gjelder mørket og tannlegen.. Da er jeg REDD. Koster jo "bare" 2000 kr også... [:'(]

Er ikke sikkert du trenger bedøvelse. Hvis nerven er død kjenner du uansett ikke noe....
Men nå sier du at du har vondt da... Så hvis det er tannen smertene kommer fra, og ikke i tannkjøttet/kjeven, så må du ha bedøvelse.

Det værste med rotfylling er at du må sitte og gape lenge, blir helt sliten i kjeven.. Jeg kjente ingenting når jeg rotfyllte, var veldig nervøs da alle sier at det er så ille, men var ikke vondt i det hele tatt! Jeg hadde bedøvelse da.

ORIGINAL: tuppamaara

Er ikke sikkert du trenger bedøvelse. Hvis nerven er død kjenner du uansett ikke noe....
Men nå sier du at du har vondt da... Så hvis det er tannen smertene kommer fra, og ikke i tannkjøttet/kjeven, så må du ha bedøvelse.

Jeg kjenner tanna for å si det sånn.. [&o]

ORIGINAL: Sjokkis

Det værste med rotfylling er at du må sitte og gape lenge, blir helt sliten i kjeven.. Jeg kjente ingenting når jeg rotfyllte, var veldig nervøs da alle sier at det er så ille, men var ikke vondt i det hele tatt! Jeg hadde bedøvelse da.

Uff, hvor lenge må jeg gape da? Hater alle slags tannlege instrumenter.. Seriøst jeg føder heller [8D]

har rotfylt 1 gang. Og det er ikke så jævlig egentlig. bare tar utrolig lang tid... men er ikke vondt elelr noe. jeg hadde iallefall ikek vondt. men ville nok ha ringt ja...min mann ventet leeenge med år inge...det kostet oss 20 000 kroner[8|]

ORIGINAL: tipp

har rotfylt 1 gang. Og det er ikke så jævlig egentlig. bare tar utrolig lang tid... men er ikke vondt elelr noe. jeg hadde iallefall ikek vondt. men ville nok ha ringt ja...min mann ventet leeenge med år inge...det kostet oss 20 000 kroner[8|]

Å herregud!!! 20 000??! Måtte han rotfylle jæskla mye han da eller?

ORIGINAL: Celezte

ORIGINAL: tipp

Å herregud!!! 20 000??! Måtte han rotfylle jæskla mye han da eller?

Nå er dette 5-6 år siden,så husker ikke helt hva han måtte gjøre,men det var en del ialelfall. Han måtte rotfylle 1 tann iallefall.Ogsåmåtte han ha krone...ja..og en hel del til[&:]

Back
Topp