Tannlegen!

Tilleggsspørsmål: når er vanlig å få visdomstenner? Jeg hører så mange si at det er så vondt de kommer. Får alle dem? For jeg forstår ikke hvor de er/kommer:hilarious:

Tilleggsspørsmål: når er vanlig å få visdomstenner? Jeg hører så mange si at det er så vondt de kommer. Får alle dem? For jeg forstår ikke hvor de er/kommer:hilarious:
Tror ene begynte komme rundt 20 årsalderen. De har ikke kommet på likt. Syns ikke det var vondt da. Kjente det jo. Er helt bakerst i munnen liksom :p Og ene er ikke kommet hos meg en gang. Satser på den aller siste ikke kommer heller. Nå er jeg 32 år. Trenger den ikke liksom.

Men fikk betennelse etter noen år i de alikevel. Så de har blitt trukket da. Ikke alle på likt. Eller, trakk to på likt da :p Null stress det da :)

Går til tannlegen en gang i året:) Da betaler jeg 750kr tror jeg det er.. For bilder og fjerning av tannstein. Har aldri hatt hull så derfor ikke boret eller brukt bedøvelse:)

Hei,

Det er veldig individuelt når kan får visdomstenner. Enkelte for de tidlig, noen får dem i 20-årene,30/40-årene
Det hender også at 80-åringer Får de utrolig nok..

Det er ikke nødvendigvis vondt å få de, men veldig mange opplever å få en smertefull infeksjon som kan komme og gå litt. Siden dette kan være et gjentagende problem ender mange med å fjerne.

Alle får ikke visdomstenner, det handler i utgangspunktet om du har anlegg til å få de eller om de ligger i en feil frembruddsretning som gjør at de ikke kommer opp.

Back
Topp