Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh, heldig jeg har alltid 1-2 små hull, selv om jeg pusser morgen og kveld, bruker tanntråd og munnskyllevann prøvd noen ganger uten bedøvelse, men det er så grusomt når nervene treffesJeg går årlig til tannpleier og får en ordentlig sjekk og rens. Tennene blir hvite og fine og tannstein tas. Røntgen tar jeg kanskje hvert 3. år eller noe. Har bare hatt hull en gang i voksen alder, valgte da å bore uten bedøvelse, gikk fint
Hmm. Stakkars degÅh, heldig jeg har alltid 1-2 små hull, selv om jeg pusser morgen og kveld, bruker tanntråd og munnskyllevann prøvd noen ganger uten bedøvelse, men det er så grusomt når nervene treffes
Drikker for det meste vann, men har litt brus i helgeneHmm. Stakkars deg
Hva drikker du? Drikker du noe annet enn vann utenom måltidene? Brus, juice osv.? Også lurt å skylle med vann før tannpuss, så du får bort syre og ikke pusser vekk emaljen.
Elektrisk tannbørste pusser bedre enn vanlig.
Og hva slags munnskyllevann? de fra butikken har veldig lavt nivå av fluor. Gå på apoteket og spør om å få en med ekstra mye fluor. Skyll med etter tannpuss om kvelden og ha i munnen så lenge som mulig og ikke drikk vann etterpå.
Godt mulig du vet om/allerede gjør alt nevnt over. Tenkte bare å si det for sikkerhets skyld.
Tannpleiere er ofte bedre på forebygging av hull og tips/hjelp om rengjøring av tennene enn tannlege. Så å få en time hos tannpleier er kanskje lurt
Oi mye penger!5600kr fattigere (tre besøk hos tannlegen), men da er det et år til neste gang
Jepp, et nødvendig ondeOi mye penger!
Det er jo detJepp, et nødvendig onde