Tannlegen

Knm1

Andre møte med forumet
Er det noen av dere som har vært hos tannlegen i svangerskapet, som har tatt bedøvelse/borret?

Har fått skikkelig tannverk og må nok ta meg en tur til tannlegen :( men syns det er ekkelt å feks skulle ta bedøvelse nå som jeg er gravid..

Jeg var hos tannlegen i uke 8. Tok både bilder, boret og fikk bedøvelse. Han sa det ikke var noe fare med utstyret som de har nå. Hvis du har vondt tror jeg det er bedre å ta seg en tur. Lykke til!

Det skal gå veldig fint å få bedøvelse hos tannlegen. Utstyret som brukes nå er veldig trygt og dosene på rtg er så små at det er ikke funnet noen påvirkning. Vi lærer på skolen at det går fint å ta rtg i svangerskapet. Så ikke bekymre deg for det. Jeg har hatt flere gravide pasienter i stolen og det har gått meget fint :-)

Jeg var også til tannlegen rundt uke 12. Tok bilder, fikk bedøvelse og boret. Bare gi beskjed om at du er gravid, fikk en frakk som beskytter mot stråling når de tok røntgen :)

Må man så må man og forklarer du når du ringer så vet de nok råd - lykke til! :)

Back
Topp