tannlegen i morgen

mamma900

Glad i forumet
Jeg har tannlege time i morra, og jeg VET jeg har ting som må gjøres.. bla. et tidligere hull i en jeksel, som jeg har mista en ganske stor bit av..  og ellers småhull.

har hørt man skal være forsiktig med røntgen osv til tannlege og andre plasser. de trenger vel ikke å ta røntgen HVIS de ser noe som må gjøres?

leste dette:

Tannlege? Det er ikke noe i veien for å ta en tur til tannlegen, men husk å fortelle at du er gravid! Gravide har en tendens til å få tannkjøttsbetennelse. Godt renhold forebygger. Tannlege eller tannpleier kan se over tenner og tannkjøtt, og instruere i god tannpuss. Det viktigste du gjør for tannhelsen er nemlig grunndig rengjøring (gjerne med tannstikker og tanntråd i tillegg til børste), variert og ikke for søtt kosthold, og fluortilførsel (tannkrem, eventuelt også fluor sugetablett). Det anbefales ikke å skifte fyllinger eller lage nye, hverken av amalgam eller annet materiale.

Synes dere jeg skal lavære å borre i morgen da? og vente til etter graviditeten?
vetikke hvor lenge tanna mi holder ut [&:]

nei de tar ikke røntgen... jeg sa i fra når jeg var hos tannlegen i går og da gikk vi bare inn for vanlig sjekk som de gjør etter på. anbefalte å komme etter fødsel for det om bare for røntgen delen. ingen hull på meg enda:Dmen du kan jo bare spør dem...

Back
Topp