Tannlegebesøk/bedøvelse??

olivia90

Gift med forumet
VIP
Septemberlykke 2015
Hei :) Jeg skal egentlig fjerne ene visdomstannen min nå på nyåret, men hvordan blir det når jeg er gravid? Det er jo bare lokalbedøvelse eller hva det heter. Går det fint tror dere?
Men etter den er fjernet går man jo en uke med ibux og parasett blanding, går det?? Vil absolutt ikke utsette spiren for noe her :/

Jeg tror ikke lokalbedøvelsen er noe problem, men vet ikke om jeg hadde turt å ta pillene. Tror jeg ville ringt legen/tannlegen og hørt.

Bedøvelse er ikke noe problem. Verre med smertelindringen etterpå. Men dette vet tannlegene hva som er greit eller ei. :)

Ring og hør :) jeg skal egentlig til tannlegen til uken, men har planer om å ringe først :) mener å ha lest at man alltid skal si i fra at man er gravid før man drar til tannlegen :)

Ring og hør :) jeg skal egentlig til tannlegen til uken, men har planer om å ringe først :) mener å ha lest at man alltid skal si i fra at man er gravid før man drar til tannlegen :)

Ja jeg får ringe dem å høre, de har nok erfaring med det :p haha

Jeg hadde hull i ei tann da jeg var gravid med min nr to. Tror jeg var 5-6 mnd på vei. Da fikk jeg beskjed om at de ikke ville gjøre dette hverken med eller uten bedøvelse. De sa at jeg måtte komme tilbake etter at ungen var født! Kanskje det kommer litt an på hva man skal gjøre og hvor langt man er kommet i svangerskapet? Sikkert lurt å ringe så fort det blir hverdag og finne ut av det! Lykke til med trekking av tann!

Jeg hadde hull i ei tann da jeg var gravid med min nr to. Tror jeg var 5-6 mnd på vei. Da fikk jeg beskjed om at de ikke ville gjøre dette hverken med eller uten bedøvelse. De sa at jeg måtte komme tilbake etter at ungen var født! Kanskje det kommer litt an på hva man skal gjøre og hvor langt man er kommet i svangerskapet? Sikkert lurt å ringe så fort det blir hverdag og finne ut av det! Lykke til med trekking av tann!
Æsj.. Jeg skal egentlig borre.. Heldigvis er det ikke karies der da, bare hull og plager meg ikke :)

Jeg fikk beskjed forrige gang at jeg har et påbegynnende hull i den ene, så det ville svare seg å bare trekke den.
Er heldigvis ikke noe som plager meg enda, så får ringe å høre. Men det er vell aller best å krysse fingrene for at jeg ikke får problemer med den før jeg er ferdig med svangerskapet evt :)

Jeg fikk beskjed forrige gang at jeg har et påbegynnende hull i den ene, så det ville svare seg å bare trekke den.
Er heldigvis ikke noe som plager meg enda, så får ringe å høre. Men det er vell aller best å krysse fingrene for at jeg ikke får problemer med den før jeg er ferdig med svangerskapet evt :)

Har du påbegynnende hull og så vil tannlegen trekke den??? Hva slags gammeldags tannlege er dette da?!

Har du påbegynnende hull og så vil tannlegen trekke den??? Hva slags gammeldags tannlege er dette da?!
De gjør som regel det med visdomstenner. Det kommer så lett hull i dem og da er det like greit å bare fjerne dem :)

Siden det er visdomstannen så kommer vist tannbørsten ikke helt til, så han sa det ville bli mye rimeligere å bare trekke den. Ellers kom jeg til å gå å fikse på det hullet I flere år. Er det rart? :o

Siden det er visdomstannen så kommer vist tannbørsten ikke helt til, så han sa det ville bli mye rimeligere å bare trekke den. Ellers kom jeg til å gå å fikse på det hullet I flere år. Er det rart? :o
Jeg har trukket alle mine pga diverse problemer. Det er bare å ta de :)

Har allerede trukket en, den begynte å skape seg lille julaften i fjor -.- Så har jeg fått beskjed om at jeg før ta to til

Surrete meg fikk ikke med meg at det var snakk om visdomstann :-P

Siden det er visdomstannen så kommer vist tannbørsten ikke helt til, så han sa det ville bli mye rimeligere å bare trekke den. Ellers kom jeg til å gå å fikse på det hullet I flere år. Er det rart? :eek:

Jeg har alle mine jeg..de er riktignok borret i, men har aldri hatt noen problemer med de etter det. Fikk de tidlig, så det var skoletannlege, og de ville ikke trekke.

Hei :) Jeg skal egentlig fjerne ene visdomstannen min nå på nyåret, men hvordan blir det når jeg er gravid? Det er jo bare lokalbedøvelse eller hva det heter. Går det fint tror dere?
Men etter den er fjernet går man jo en uke med ibux og parasett blanding, går det?? Vil absolutt ikke utsette spiren for noe her :/

Hvordan gikk det hos tannlegen? Kunne han gjøre noe? Kjenner jeg har betennelse i tannkjøttet eller noe på g og lurer på om jeg vil dra til tannlegen:s

Jeg ringte tannlegen i går og fikk beskjed om at borre var helt greit, men det kunne hende at de måtte ta nye bilder, men da hadde de blyforkler.. Fikk utsatt timen da ettersom den krasjet med verdivurderinga.. :)

Back
Topp