Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Alt jeg finner når jeg Googler tilsier at det ikke skal være farlig for babyen å dra til tannlegen, men er du bekymret så ring tannlegen din og snakk med de, det er dem som kan detteMå til tannlege, men livredd å gjøre noe dumt til babyen. Må sikkert ha bedøvelse… har ennå melketennene jeg. Noen erfaringer?![]()
Må til tannlege, men livredd å gjøre noe dumt til babyen. Må sikkert ha bedøvelse… har ennå melketennene jeg. Noen erfaringer?![]()
Ja, tror at rotfylling må jeg også ha. Alt kommer på en gang nå…Sist gang jeg gikk gravid måtte jeg til tannlege x-antall ganger før det ble rotfylling til slutt. Når det gjelder rotfylling så ønsker de aller helst vente til etter, men går det ikke så går det ikke. Viktig å si i fra om at du er gravid, slik at du får en type bedøvelse som er ok for gravide å ta![]()

Sist gang jeg gikk gravid måtte jeg til tannlege x-antall ganger før det ble rotfylling til slutt. Når det gjelder rotfylling så ønsker de aller helst vente til etter, men går det ikke så går det ikke. Viktig å si i fra om at du er gravid, slik at du får en type bedøvelse som er ok for gravide å ta![]()
Hadde akkurat samme opplevelse.. Skulle bare borre et hull, og det ble ikke gjort bra nok, så det lå bakterier under fyllingen.. Som over noen uker tok livet av den tanna (og jeg hadde så vondt), og når tannlegen endelig hørte på meg, var den jo dau og måtte rotfylles.. Type tre dager før termin. Men må man så må man, hørte ingenting om at det ikke var greit som gravid. Eneste de ikke gjorde var å ta bilder.
Har du hull/smerter/plager anbefaler jeg å kontakte tannlege. Tryggeste tiden å gjøre behandling i er 2. trimester (også best før magen blir for stor og det er ubehagelig å ligge bakover i tannlegestolen). Må man ta rtg. har tannlegen blyfrakk og tar færrest mulig bilder. Husk å si ifra om graviditeten. Er også kun en bedøvelse man ikke bør ta som gravid og det kan alle tannleger. Bedre med litt behandling enn en betennelse/infeksjon som sprer seg eller blir vond på et dårlig tidspunkt. Er tannlege selv forresten. Lykke til!Må til tannlege, men livredd å gjøre noe dumt til babyen. Må sikkert ha bedøvelse… har ennå melketennene jeg. Noen erfaringer?![]()