Tannlege... :/

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Eg ska tell tannlegen rundt den 28 nov...trur eg :P

Og eg ska få rotfylt ei tann...som då kost ca 4800,- :O
Og det her e nåkka eg egentle IKJE har råd tell pr dags dato....spesielt og når det e jul snart!

Og eg spekuler på om eg kan få dekt dela av regninga...sian eg e alene mor...eller tar de ikje hensyn tell sånt på nav....nån a dåkk som veit nåkka om det?

:)

Vi har vært innom temaet på dagens tråd, hvor studenter får helseutgifter dekt.
Sukkersnusk henviser til Studentskipnaden, og Marianne henviser til Studentenes Helsefond (som er studentskipnaden i Tromsø).

Studentskipnaden ved min skole dekker ikke tannlegebesøk med mindre det er tann-eller tannkjøttsykdommer, men jeg skal sjekke hva S.H kan tilby.
Jeg bestilte time i dag og skal i stolen om ei uke. Skal borre et hull i første omgang, for så å fjerne visdomstennene.

Lykke til!:)

Last edited:
Eg ska tell tannlegen rundt den 28 nov...trur eg :P

Og det her e nåkka eg egentle IKJE har råd tell pr dags dato....spesielt og når det e jul snart!

Og eg spekuler på om eg kan få dekt dela av regninga...sian eg e alene mor...eller tar de ikje hensyn tell sånt på nav....nån a dåkk som veit nåkka om det?

Jeg tror ikke du kanfå noedekket avNav i dethele tatt :(
Storebror ramlet for et par mnd siden,tannen ble løs og det var lørdag,. Ingen skoletannlege oppe... Måtte betalealt selv... Nav kunne ikke hjelpe ossmed det! 950 kr for et bilde,og han fokk såvidt sjekket munnen hans......

Håper de kan hjelpe deg,men har hørt at det kun gjelder ved tannsykdommer...
Kan du spørre om en avbetalingsplan hos tannlegen? :)

Sent from my iPad <3

Ja...eg må sjå om eg ikje finn på nåkka lurt :P

Vanskelig å si om du kan få dekket noe.. men jeg ville prøvd å søke om det eller sosialpenger når du får regninga.. for om dem ikke dekker DEN, så kan dem da dekke husleie, strøm og/eller livsopphold (hvis denne regninga gjør at du ikke har råd til å "leve") ;)

Min samboer har også måtte rotfylle nå, og enda tanna hadde blitt ødelagt pga tannregulering, så trodde ikke tannlegen at nav ville dekke rotfylling:confused: men dem sa han burde prøve ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Ja...eg må sjå om eg ikje finn på nåkka lurt :p
Sjekk opp med Studentsamskipsnaden eller studentenes helsefond. Er det likt som her får du refundert over egenandelen på 2000kr!

Eg ska tell tannlegen rundt den 28 nov...trur eg :p

Her:
http://www.ssib.no/nor/prosjekt/rådgivning/tannbehandling&PHPSESSID=rvn86kce1pqurkc8h2uh9i3e87

http://www.ssib.no/nor/prosjekt/rådgivning/helsekasse

regner med det er Universitetet i Nordland du tilhører!

Back
Topp