Tannlege

Varpen

Glad i forumet
Julibarna2014
Lurer på om jeg begynner å få hull i et tann. Noen som har erfaring med graviditet og tannlegebesøk? Mener å ha hørt noe om at jeg ikke kan få gjort noe når jeg er gravid. 

Du kan gjøre alt hos tannlegen - utenom røntgen! De finner hull uten også så du kan jo bestille deg en time å se om de finner det ut.

De anbefaler å ikke ta røngten. Men i følge tannlegen min skulle det gå greit. De har en plate de da legger over etter det jeg forsto.
Selv valgte jeg å kun gjøre lettere arbeid, og heller bestille en time til etter fødsel.

Du kan fint ta røntgen! De legger et blyteppe over deg, det er bare i begynnelsen av svangerskapet de ikke vil ta RTG selv med blyteppe. Så dra til tannlegen før det blir værre!

Jeg var hos tannlegen her om dagen, og da ville de ikke ta røngten, så gjorde bare letter arbeid, men han mente tennene mine så veldig bra ut ift at jeg er gravid, så fikk ny time i januar neste år.

Jeg var hos tannlegen i høst, da var det såpass tidlig i svangerskapet at de ikke ville ta røntgen, men vet at de tar røntgen med blyteppe under graviditet, så det skal ikke være noe problem:) 
Jeg har valgt å vente med å dra tilbake til etter fødsel, men det er fordi jeg må trekke visdomstann og vil helst unngå kraftige smertestillende under graviditeten.. 

Back
Topp