tannlege...

Kalla123

Andre møte med forumet
noen som vet om man kan ta rønkenbilder hos tannlegen når man er gravid? annet man ikke kan gjøre hos tannlegen?
 
Det går helt fint :-) Var litt nervøs for dette sist, men det var så mininalt med strålinger. Var værre å fly oslo-bergen!
 
Jeg har fått høre at man bør unngå det, men har ikke vært hos tannlegen under graviditet selv...
 
Går bra det! du får bare på deg slik beskyttelseskappe[:)]
 
En skal helst unnga all røntgenstråling under graviditeten. Selv om det er en veldig liten dose en får hos tannlegen vet en ikke om en må ta mer røntgen senere i graviditeten og da kan den lille dosen være avgjørende. Men en liten tur til tannlegen i løpet av svangerskapet er ikke farlig nei.
 
 var hos tannlegen i går- hun mente at det var ingen problem å ta bildene.
men en skulle unngå  sette bedøvelse under svangerskapet. I norge annbefaler det en type bedøvesle om en er gravid, men ellers i Europa annbefaler de en annen. Hun ville ikke fikse alt med meg før etter jeg var feridg gravid, men kunne ta 1 bedøvelse fordi det var på en tann som jeg har mistest en fylling på så det var hetl nødvendig.
Hun sa at hun ville ikke ta tannbehandlng på noen som var gravide i første eller siste trinnmester...
 
ORIGINAL: _ilie_

 var hos tannlegen i går- hun mente at det var ingen problem å ta bildene.
men en skulle unngå  sette bedøvelse under svangerskapet. I norge annbefaler det en type bedøvesle om en er gravid, men ellers i Europa annbefaler de en annen. Hun ville ikke fikse alt med meg før etter jeg var feridg gravid, men kunne ta 1 bedøvelse fordi det var på en tann som jeg har mistest en fylling på så det var hetl nødvendig.
Hun sa at hun ville ikke ta tannbehandlng på noen som var gravide i første eller siste trinnmester...

 
Hm jeg var hos tannlegen i 1.trimester - bora og fikk bedøvelse. Informerte om at jeg var gravid, men det hadde vist ingenting å si..!
 
står jo informert overalt at man ikke skal røntge som gravid. Jeg hadde ikke gjort det. Kan jo bare vente og gjøre det etter fødsel.
 
da har jeg vært hos tannlegen og hun ville ikke ta rønken når jeg sa jeg var gravid.
NULL HULL [:)]
 
Går til tannlegen 1 gang i mnd pga regulering. og når jeg skal ta røngen tar de på en kappe. ellers er det ikke noe farlig og være hos tannlegen under svangerskapet.
 
Back
Topp