Tannlege vs Tannpleier..

*Queen*

Elsker forumet
Sambo mener at man kan gå til tannpleier for å få tatthull og diverse..
Jeg mener at de bare renser tenner og ser etter hull..?

Mens en tannlege er den som tar hullene osv.?
Har ikke vært til tannlegen på flere år nå og er sikker på at jeg har ett hull nå så hva er det smartest og gå til??  Og får man reduserte priser når mann er gravid? eller er det ikke slik?

Har tannlege skrekk og ønsker ikke å gå til noen av delene, men har fått vondt i en tann så må vell bare svelge frykten og bestille meg time.

tannlege..

Tannpleier tar bilde av tennene, ser etter hull, ser på bildene og vurderer, fjerner tannstein og legger på fluor osv.

Tannlegen er den som tar seg av hullene, trekker tenner og ellers ting som skal gjøres med tennene.

Og dessverre er det ikke noe forskjell på prisene om man er gravid eller ei. Derimot er det lettere å få hull når man er gravid, grunnet endrede forhold inni munnen pga hormonelle greier. Lettere å få betennelser også.

Min erfaring inkludeer betennelse rundt ei visdomstann i svangerkapet, og åpenbart fikk jeg et hull også, mitt livs første, det ble oppdaget på første ordinære time etter fødsel, og var dypt/stort. I følge tannlegen altså ikke uvanlig etter svangerskap.

Så, ikke bare får man ikke rabatt som gravid, det er større sjangs for at det skjer (dyre) ting også...

jaja da blir det vell tannlege her..

Men man kan jo kanskje ikke ta bedøvelse heller når man går gravid? :S

ORIGINAL: Bollak

Jo, det kan man. Ikke noe problem. Bare pass på å fortelle at du er gravid, om det ikke syns, slik at de tar hensyn til det ved bildetaking og valg av type bedøvelse.

ORIGINAL: Pijah

ORIGINAL: Bollak

Jo, det kan man. Ikke noe problem. Bare pass på å fortelle at du er gravid, om det ikke syns, slik at de tar hensyn til det ved bildetaking og valg av type bedøvelse.

takk og lov for det.. hadde nok ikke blitt gjort så mye med tennene mine uten bedøvelse.. :)
Ja skal nok opplyse om det selv om magen er kulerund kan jo hende de tror det er ølvom  [:D]

Back
Topp