Tannlege skrekk?

Jeg hadde veldig tannlegeskrekk som barn. Men jeg måtte altså ha tannregulering, så jeg ble kanskje littegrann herdet?
Jeg får fremdeles litt vondt i magen når jeg skal til tannlegen, og jeg er livredd for å ta sprøyta (selv om jeg vet at den ikke gjør vondt), så jeg borrer uten bedøvelse osv.

Ja, jeg er LIVREDD!!! Går aldri til tannlegen før jeg har skikkelig tannverk.. Jeg vet at jeg har et par hull nå, men går ikke å fikser de før det gjør vondt...[&:]

jaaaa! eg ska i morgen!!! trekke!![:(][:(][:(]  bedt om valium og bedøvelse, så ska eg ta med meg musikk på ørene, så eg ikke hører så mye!!! utsatt dette i 1.5 år. men no MÅ eg

ORIGINAL: smash

Ja, jeg er LIVREDD!!! Går aldri til tannlegen før jeg har skikkelig tannverk.. Jeg vet at jeg har et par hull nå, men går ikke å fikser de før det gjør vondt...[&:]

Sign[&:]

ORIGINAL: Julimamma!

Flere med det her??
Eller noen som har blitt kurert?Hvordan ble dere i såfall det?

Har så til de grader tannlegeskrekk.. Har hatt det så lenge jeg kan huske.. mulig det startet med skoletannlegen som borret i tennene mine uten å sette bedøvelse, så gikk det videre til kjeveortopeden som "bare skulle glatte ut smekken på puppene" og så over som kritiserte tannhelsen min etter 2 svangerskap med spying omtrent hver dag.

Rett før jul fikk jeg uhorvelig vondt i ei tann, og fikk time til den private(og nye) tannlegen i bygda. Fortalte han hat jeg har tannlegeskrekk og hvorfor, og han har vært kjempeflink, og snill. Så for min del så hjelper det å ha en tannlege som tar hensyn til skrekken min. Skulle egentlig ha vært hos han igjen og gjort ferdig noe,men det blir stadig utsatt-- ikke fordi jeghar tannlegeskrekk nå, men fordi jeg har telefonskrekk[8D]

Flunipam (?) bruker jeg, møter opp utenfor en halvtime før timen, får vidunder dopet, lar det virke 10 min og husker ikke en pøkk! Har ikke ork eller vilje til å ta opp kampen mot skrekken nå. [:o]

ORIGINAL: morningafterdark

ORIGINAL: Kranglefanten

Flunipam (?) bruker jeg, møter opp utenfor en halvtime før timen, får vidunder dopet, lar det virke 10 min og husker ikke en pøkk! Har ikke ork eller vilje til å ta opp kampen mot skrekken nå. [:o]

flumipan. letter om du møter opp en time før. legger den under tunga da virker den sterkere. så  må du bæres inni stolen å du vet ikke hva som har skjedd før du våkner hjemme.fantastisk[:D] kan annbefales

Får flytende, møter opp fastende så det virker svinfort. Men jeg er faktisk våken, bare ikke tilstede - type lyset er på men ingen hjemme[8D]

Sover i alt fra 6-8 timer etter en behandling da, men pyttsann[8D]

ORIGINAL: hopsideisi

....men hvordan kommer man seg hjem da..?  da må man vel ha med seg noen som bærer deg7følger deg hjem da..?  slik at du ikke soser inn hos noen andre, eller er helt neddopet liksom..[:-]

Jeg blir kjørt ned, og hentet. Følges ned i bilen, og følges inn i senga[8D]. Kanke stå selv uten å enten tippe eller vingle.[:-][8D] Mannfolket ordner seg fri akkurat de dagene, sånn at ikke jeg må stresse med barnepass og sånn[:)]

....men hvordan kommer man seg hjem da..?  da må man vel ha med seg noen som bærer deg7følger deg hjem da..?  slik at du ikke soser inn hos noen andre, eller er helt neddopet liksom..[:-]

Jeg blir kjørt ned, og hentet. Følges ned i bilen, og følges inn i senga[8D]. Kanke stå selv uten å enten tippe eller vingle.[:-][8D] Mannfolket ordner seg fri akkurat de dagene, sånn at ikke jeg må stresse med barnepass og sånn[:)]

Dæven, det høres jo ut som ett vidundermiddel!Men det er sikkert ikke noe man kan ta når man er gravid......Får ordne tenna mine etter sommeren!
Vet du om alle tannleger gir det der??

ORIGINAL: Julimamma!

Dæven, det høres jo ut som ett vidundermiddel!Men det er sikkert ikke noe man kan ta når man er gravid......Får ordne tenna mine etter sommeren!
Vet du om alle tannleger gir det der??

Kunne ikke ta det som gravid nei. Det er bare å undersøke med tannlegene i området ditt, alle tannlegene jeg veit om her i byen gir ut det iallfall. [:)]

Er livredd for tannleger som skal borre i tenne mine og slikt..
Men ikke no problem når jeg skulle ha tannreggis[8D]

Back
Topp