Tannlege/pleier

Rog90

Glad i forumet
Noen som skal til tannlegen i løpet av graviditeten? Fikk beskjed av min tannlege at vi kunne vente til barnet er født pga de ikke kunne ta bilder uansett så jeg avbestilte rutinesjekken. Men ei venninne av meg som også er gravid fikk motsatt beskjed at hun burde gå flere ganger iløpet av graviditeten for rens etc (ikke bilder) pga gravides tenner er mer utsatt. Lurer derfor på hva andre har fått beskjed om eller gjør.

Jeg skal til tannlegen om halvannen uke og fikk beskjed om at bedøvelse og alt gikk greit :o Er en tannlege jeg stoler på, så går jo ut i fra at det ikke skal være noe problem. Men, nå er det ikke rutinesjekk jeg skal på...jeg har vondt i ei tann o_O kan være tannlegen din har utsatt det siden det bare er rutinesjekken :)

Jeg går til tannpleier regelmessig for rens. Har tannkjøttsykdom og den blir værre under svangerskap. Veldig fornøyd med rensing altså :)

Jeg hadde time nå for ikke så lenge siden. Jeg dro på den og sa i fra at jeg var gravid så da sjekket ho bare tenna om det var noe som var vondt også fjernet litt tannsten. De kunne ikke ta bilde bare :)

Jeg har også vært hos tannlegen. Tok både røntgen og rotfylling. Tannlegen var gravid selv så hun sa at det var trygt.

Ok, jeg har ikke vondt noe sted, men har hatt problemer med tannpuss siden jeg lett får brekninger og spyr om jeg pusser bak. I tillegg får jeg lett hull pga mangler emalje på de bakerste tennene. Sikkert ikke så bra for tennene med oppkast i over 15 uker heller. Hm, ble plutselig litt i tvil om hva jeg skal gjøre.

Ok, jeg har ikke vondt noe sted, men har hatt problemer med tannpuss siden jeg lett får brekninger og spyr om jeg pusser bak. I tillegg får jeg lett hull pga mangler emalje på de bakerste tennene. Sikkert ikke så bra for tennene med oppkast i over 15 uker heller. Hm, ble plutselig litt i tvil om hva jeg skal gjøre.
Ta en tur til tannpleieren evt tannlegen for en prat. Jeg fikk tannkrem på resept pga økt risiko for hull. Jeg fikk beskjed om å prøve Flux Dry mouth rinse (munnskyll med fluor, men som så og si ikke smaker noe. Den får jeg hvertfall skylt mye mer med! :) Fikk også veldig gode råd om munnhygienen, det er jo litt eget når man er gravid. Lettere blødninger i tannkjøttet, noen kaster opp mye etc.

Back
Topp