Tannkrem

FrkEkw

Flørter med forumet
Påskekyllingene 2020
Er det flere som sliter med tannkrem?

Jeg har slitt med hyperemesis store deler av svangerskapet, begynner heldigvis å roe seg litt nå.
Men jeg sliter veldig når jeg skal pusse tenner. Har prøvd 3 forskjellige typer men ender med at jeg står å brekker meg å kaster opp:depressed:

Noen som sliter/ har slitt å har noen gode råd?
 
Har nesten gitt opp tannpuss... Her er det ikke tannkremen som er problemet, men selve pussingen. Bruker zendium
 
Ingen gode råd dessverre, men samme problem. Gruer meg til å gå på badet hver kveld! Morgenen går bra.
 
Samme her. Men tror det er mer følelsen av tannbørsten i munnen, spesielt når man skal pusse jekslene :wtf:
 
Tannpuss er skrekkelig om dagen, men prøver i alle fall :meh: Hadde to tannlegetimer jeg måtte avlyse, 2x 1,5 time i tannlegestolen når man brekker seg med engang tannbørste kommer i kjeften, innså jeg at det ikke kom til å endre bra. Bruker Zendium til vanlig.
 
Har nesten gitt opp tannpuss... Her er det ikke tannkremen som er problemet, men selve pussingen. Bruker zendium

Usj, føler med deg! Jeg tror det er en blanding av pussingen å tannkremen men ender alltid opp over doen :hungover:
 
Ingen gode råd dessverre, men samme problem. Gruer meg til å gå på badet hver kveld! Morgenen går bra.

Føler med deg! Med meg er det omvendt, morgenen er helt ufordragelig men på kvelden er det en sjelden gang jeg klarer å holde meg fra å kaste opp men brekker meg grønn :hungover:
 
Tannpuss er skrekkelig om dagen, men prøver i alle fall :meh: Hadde to tannlegetimer jeg måtte avlyse, 2x 1,5 time i tannlegestolen når man brekker seg med engang tannbørste kommer i kjeften, innså jeg at det ikke kom til å endre bra. Bruker Zendium til vanlig.
Uff, føler med deg! Jeg er jo ikke noe glad i tannlegen ifra før av så prøver alt jeg kan for å ikke gå dit (tannpuss, tanntråd osv) men trur at jeg må ta en tur snart også med tanke på at jeg har kastet opp mye i forbindelse med hyperemesisen men utsetter det så lenge jeg kan :wacky:
 
Tyggegummi og har tannkosten med meg til en bra periode og da slår jeg til. Klarer bare Frisk pust tannkremen. Var fornøyd med en gang om dagen når det var værst. Skyllemiddel har gått noen ganger bra til og med rett etter oppkast. Tanntråd går bare på fortennene på det beste. Fikk tannlegen til å være ekstra grundig i våres for å være forberedt til graviditeten så ble borret en ekstra tann.
 
:shy::shy::shy:
Uff, føler med deg! Jeg er jo ikke noe glad i tannlegen ifra før av så prøver alt jeg kan for å ikke gå dit (tannpuss, tanntråd osv) men trur at jeg må ta en tur snart også med tanke på at jeg har kastet opp mye i forbindelse med hyperemesisen men utsetter det så lenge jeg kan :wacky:
Planen var en dyprens med tannkjøtt og full pakke, ser for meg at tannlegelukt og smaken av blod.. nei, den blir utsatt på ubestemt tid. «Vil du at vi skal sette opp en ny time?» «sliter med heftig svangerskapskvalme...» «åja, men da skal du ikke ligge her å være dårlig, ring når du føler deg up for it!». Så vi får se når det blir, hadde full sjekk og oppfriskning nettopp, så er bare litt igjen :shy:.
 
Back
Topp