Tannhygiene.

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Fluortabletter er sjeldent nødvendig i land som vårt, hvor vi har fluor i drikkevannet, og fluortannkrem tilgjengelig. :)

Vi pusser morgen og kveld, og bruker tanntråd et par ganger i uken. (Altfor sjeldent, I know. :/ )

Altså, ja, 0,5 mg flurtabletter er for barn over tre år .0,25 mg er for barn under tre år .fra seks mnd eller noe sånn. Selges på apoteket.

Ikke sett andre enn de vi har på apoteket her, men da skal jeg spørre etter neste gang:)

Ikke sett andre enn de vi har på apoteket her, men da skal jeg spørre etter neste gang:)
Finnes i flere ulike smaker. Så rart om ikke apoteket har .alle apotek jeg er innom har det når jeg ser etter. Ulike smaker de har inne, men alle har noen.

Jeg pusser morgen og kveld.
En gang i blant bruker jeg sånn mellomromskost/tannpirker som tannlegen lærte meg om i ÅR. Fantastisk redskap men jeg tror fortsatt ikke at det er så vanlig og kjent som hun mente:p skyller med fluor en gang i blant også. Altfor sjelden.

Ungene pusses morgen og kveld. Eldste på snart seks får fluortablett av og til.

Barna pusser tenner morgen og kveld. 9åringen bruker tanntråd hver kveld. Alle får fluortablett.

Jeg er 33 år og har aldri hatt hull i tennene!

Toåringen pusser morgen og kveld, får fluortablett på kvelden (anbefalt av sykehus).
Selv pusser jeg morgen og kveld og bruker tanntråd. Tannlegen anbefaler IKKE munnskyll [emoji85]

Er det virkelig nødvendig med fluortablett? Noen steder er det fluor i vannet og det er fluor i tannkremen. Syns fluortablett virker som litt smør på flesk.
Kjenner ei som måtte slutte å gi fluortablett fordi det ga datteren vondt i magen.

Vi har aldri gitt og seksåringen har aldri hatt hull eller antydning til det.

Pusser tenner morgen og kveld.
Bruker tanntråd og fluorskyll av og til bare

Back
Topp