Tannfrembrudd

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Dere som har babyer som har fått tenner eller snart får.. hvordan merka dere det? Var det lett å skjønne at "nå er det tenner på gang"?

Merket ingenting:) Var en dag hun hadde et hår i munn, som jeg skulle ta ut, og da fikk jeg øye på to tenner nede. Nå er de to tennene helt utvokst:)

Merka ingenting. Hun bæsja masse, men det trodde jeg var pga oppstart av grøt.. Nå har tann nr 2 såvidt kommet opp, sikler enormt!

Vår har fått to tenner nede. Ukene i forveien var det mye sikling og gnaging på hendene, men jeg hadde inntrykk av at ALLE barn i barselgruppa drev med det, og bare vår har fått tenner.

Han hadde en forhøyning i munnen der tennene skulle opp, minst et par uker i forveien. Kanskje var det mye lengre, vi sjekket ikke.

I ettertid skjønte vi at all "gjeiping" han drev med de siste dagene, ikke var lek med tunga, men at han kjente på kanten. Det er kanskje den beste indikasjonen?

Jeg skjønte at det var noe på gang en uke i forveien, hun bæsja plutselig mye mer, og gråt mer, spesielt på kvelden når vi skulle legge henne. Så ble ikke overraska når jeg sjekket munnen og så noe som stakk opp i underkjeven.
Hun har blitt mye roligere nå etter at den første tanna har kommet gjennom tannkjøttet :)

Back
Topp