Tannfrembrudd

Lillemirakel

Glad i forumet
Snuppen er litt over 3mnd nå og viser store tegn til at det klør i munnen hans. Og i tillegg til det gråter han mye på dagtid, særlig hvis han er trøtt og vi legger han i sengen. Dette har aldri vært noe problem før, men i det siste har han vist tydelige tegn til at han ikke vil det. Noen ganger går det greit og noen ganger ikke. Tror dere dette har sammenheng med at tennene begynner å komme? Og hva kan jeg gjøre for at munnen ikke skal plage han sånn? hvordan taklet dere tannfrembrudd og hva gjorde dere? Er helt blank på dette jeg..

Vi har kjøpt noe som heter dentinox på apoteket. Det er et smertestillende middel for spebarn som får tenner. Stryker det på gommene når han er urolig og ikke får sove. Ser ut som det virker bra, for han sovner godt like etterpå.

Vi har kjøpt noe som heter dentinox på apoteket. Det er et smertestillende middel for spebarn som får tenner. Stryker det på gommene når han er urolig og ikke får sove. Ser ut som det virker bra, for han sovner godt like etterpå.
Samme her :) er vidunderkur :P

★♡Tasta fra fonen♡★

Merker dere forresten andre "symptomer? Her har lillegutt begynt å bæsje mye igjen, som når han var nyfødt. Tenkte kanskje det kunne ha en sammenheng...

Jenta mi er blitt slik også, p når hun da først skriker så er det som om noen har stukket henne med noe . Men kjenner ingen ting ned i gommene. Å i tillegg har hun hatt grønn bæsj med litt brunt slim ?? har lest om noe som heter. Tann bæsj har dere hørt om det?

Har hørt om det, men vet ikke mer om det. Grønn bæsj her og i kveld.. Spennende og se om det kommer tenner alt nå:)

Akkurat det samme problemet her å! :/
Bæsjet masse grønn/gul slim og vært VELDIG bæsat siden lørdag!
Og når jeg "masserer" gommene så roer ho seg ned og nesten "biter"
av meg fingrene! Ser ikke noe tegn til tenner akkurat.
Hun "biter"/gnæger også når jeg ammer ho og det gjør innmari vondt! :S

Jenta mi er blitt slik også, p når hun da først skriker så er det som om noen har stukket henne med noe . Men kjenner ingen ting ned i gommene. Å i tillegg har hun hatt grønn bæsj med litt brunt slim ?? har lest om noe som heter. Tann bæsj har dere hørt om det?

Fint å vite at jeg ikke er alene. Det er tydelig at det er gommene som gjør vondt/klør.. Lurer på om jeg skal kjøpe dentinox.
Men jeg merker ingen stor forandring i bæsjen, og heller ingen feber?

Sånn er det her og! Her er hun heldigvis ikke våken på nattestid da.. Er ikke noe uvanlig bæsj eller feber heller!
Men hun er veldig grinete på dagtid. Kan egentlig ikke gjøre så mye med det.. Men stryker fingen min på gommene, virker som det hjelper litt. Vurderer å kjøpe dentinox jeg også :-)

Her er natta blitt et helvet, han pleier rgentlig å sove gjennnom, men i natt har han våknet såååå mange ganger :( er litt rart, for han gråter ikke noe særlig, han er bare våken.. Må være tennene, for jeg kjemmer ikke babyen min igjen :o

Samme her også. Mye mer våken på nettene enn han har vært tidligere. Vil bare ligge og tygge på fingrene sine. Jkør sikkert fælt!

Back
Topp