Tann

Satinsky

Prinsemamma
På fredag oppdaget jeg at lillegutt får sin første tann nå. Ser tydelig en hvit strek ned i munnen, og kjenner den med fingeren. Litt av en milepæl å begynne med tannpuss:-). Han sover imidlertid dårligere på etternatta nå, er gjerne veldig våken fra kl 5:-(. Klør i tennene og liggér og styrer. Pupp vil han ikke ha, noe som ellers har vært trumfkortet for å få han til å sove igjen. Vi gir jo Dentinox på kvelden, og jeg tror at det hjelper, men vet det jo ikke. Synes han klør mindre av det når vi skal legge han i alle fall. Blir litt mer styr å skulle gi det om natta, etter som vi har det helt mørkt på soverommet, og han i tillegg pleier å reagere litt. Det er jo sterkt. Noen som kan si noe om hvor lang tid det tar før ei tann kommer helt opp?

Her har han hadd 2 tenner et par mnd allerede. Lurer på om to til er på tur.

Synes det gjikk fort sist fra jeg oppdaget 2 små riskorn til dem var oppe. Kansje 2 uker så var dem helt oppe?

Synes uanz hn var mest surkete å hadde litt annet søvn mønster akkurat i det dem brøyt opp av tannkjøttet. Er nok da det er værst så går det greit etter det.

På fredag oppdaget jeg at lillegutt får sin første tann nå. Ser tydelig en hvit strek ned i munnen, og kjenner den med fingeren. Litt av en milepæl å begynne med tannpuss:-). Han sover imidlertid dårligere på etternatta nå, er gjerne veldig våken fra kl 5:-(. Klør i tennene og liggér og styrer. Pupp vil han ikke ha, noe som ellers har vært trumfkortet for å få han til å sove igjen. Vi gir jo Dentinox på kvelden, og jeg tror at det hjelper, men vet det jo ikke. Synes han klør mindre av det når vi skal legge han i alle fall. Blir litt mer styr å skulle gi det om natta, etter som vi har det helt mørkt på soverommet, og han i tillegg pleier å reagere litt. Det er jo sterkt. Noen som kan si noe om hvor lang tid det tar før ei tann kommer helt opp?
Her har hyn sutret i 2 ukers tid. Oppdaet to riskorn for en ukes tid soden men i genting mer har skjedd:( i følge doreldrene mine holdt jeg på å være plaget med tenner leeeeenge. Og at det ton lang tid fra de så riskorn til de kom ut:(

Kan anbefale aftamed istede for dentinox! Gir d etter at jeg jeg har amma hu på natta, og da sover hun videre! Aftamed kan du gi så mye du vil av, i forhold til dentinox.. Var apotekdama som anbefalte den istede:) tar bare en liten gelspruy på fingeren å gnur d på gommene til baby:)

Tror tiden på tannfrembrudd varierer veldig. Min sønn brukte lang tid, nesten en mnd. Mens noen av de andre på den barselgruppa var unnagjort på 1-2 uker mener jeg å huske.

Takk for svar! Nå ser vi tydelig at begge de to nede i midten er på vei opp, selv om de ikke har begynt å stikke veldig opp enda. Blir spennende å se hvor lang tid det tar. Han er mer urolig om natta, selv om han sover for det meste. Må ha mer pupp, og ligger og vrir seg mye. Fant ikke Aftamed i felleskatalogen, men skal spørre apoteket:-)

Back
Topp