Tanker.

Real

Gift med forumet
Tenker dere mye på at dere er gravide? El hender det at dere " Glemmer" det litt?
Jeg tenker på det 24/7. Det er det første jeg tenker på når jeg våkner på morran, og det siste jeg tenker før jeg sovner. Klarer ikke å ha fokus på noe annet egentlig. Jeg oppfører meg jo som normalt, og gjør det jeg normalt pleier å gjøre, men tankene kretser rundt det at " Jeg har en baby i magen jeg", hele tiden. Lurer litt på om det går over, el om det kommer til å være sånn resten av svangerskapet. Jeg er ikke redd, ikke nå lenger, for at det er noe galt, og jeg er jo i fin fin form. Merker ingenting til det, så det er liksom helt absurd at det er noe inni meg som vokser og som skal bli et menneske sånn som deg og meg... Kanskje det roer seg litt etter Ordinær UL.

Litt koko har jeg altså blitt.. :)

Jeg var akkurat slik første svangerskap. Tenkte mye på hvem babyen var, hvor langt jeg var på vei, visste nøyaktig hva som utviklet seg når og hadde alle milepæler i hodet. Denne gangen er det liksom ikke helt tid til det, føler jeg. Tenker en del på at jeg er gravid, men det er kanskje mest på grunn av min noget elendige form. Jeg blir fort sliten og trøtt, det er jeg ikke så vant til. Kan ligge på kveldene og kjenne på magen, kose og stryke litt. Da er det kun mamma og baby-tid, deilig! Det blir på en måte den eneste udelte oppmerksomheten magen og babyen får..

Real skrev:
Tenker dere mye på at dere er gravide? El hender det at dere " Glemmer" det litt?
Jeg tenker på det 24/7. Det er det første jeg tenker på når jeg våkner på morran, og det siste jeg tenker før jeg sovner. Klarer ikke å ha fokus på noe annet egentlig. Jeg oppfører meg jo som normalt, og gjør det jeg normalt pleier å gjøre, men tankene kretser rundt det at " Jeg har en baby i magen jeg", hele tiden. Lurer litt på om det går over, el om det kommer til å være sånn resten av svangerskapet. Jeg er ikke redd, ikke nå lenger, for at det er noe galt, og jeg er jo i fin fin form. Merker ingenting til det, så det er liksom helt absurd at det er noe inni meg som vokser og som skal bli et menneske sånn som deg og meg... Kanskje det roer seg litt etter Ordinær UL. 

Syns du beskrev veldig godt hvordan jeg har det. Hehe... Gleder meg til en nye fase da. Hvor man får vite kjønn, bestemme navn, kjenne spark, handle inn utstyr osv. 

Ja, det der gleder jeg meg også veldig til! 3 dager til ordinær UL. Hjelpes meg:)

Det er nok kanskje helt normale tanker for en 1 gangs gravid da..

Real skrev:
Ja, det der gleder jeg meg også veldig til! 3 dager til ordinær UL. Hjelpes meg:)

Det er nok kanskje helt normale tanker for en 1 gangs gravid da..

Vil tro det Heldiggris! Skal ikke før om 3 uker og 2 dager jeg. Hehe...

Kakken skrev:

Real skrev:

Syns du beskrev veldig godt hvordan jeg har det. Hehe... Gleder meg til en nye fase da. Hvor man får vite kjønn, bestemme navn, kjenne spark, handle inn utstyr osv. 

Jeg å er slik :P

Real skrev:

Jeg kjenner meg godt igjen,
Tenker også på det hele tiden, men det skyldes nok delvis at jeg har vært så kvalm og strevd en del med magen underveis. Vært vanskelig å glemme graviditeten på grunn av det.

Men selv det til side så går jeg rundt og koser meg med tanken om tida som kommer, og synes det er veldig lenge til januar :D

Jeg gleder meg så masse og tenker hele tiden på at jeg er gravid. Går rundt og tar på babymagen min :) Var veldig deilig å være på ordinær UL for å se at alt var bra, og vite kjønn. Nå går jeg og venter på spark :) :)

He he, sånn hadde jeg fet med førstemann! Tror fet er veldig normalt. Koselig var det også. Denne gangen glemmer jeg meg ut innimellom, var veldig på å telle uker frem til 12. Uke, nå går det litt i surr. Noen ganger blir jeg litt sånn " å nei, nå må jeg gjøre alt om igjen! Gå gravid og bli diger (jeg fikk kjempestor mage sist, trodde den skulle brekke av kroppen til slutt!), gå gjennom fødsel igjen, mate babyen hver tredje time, opp om natten, og denne gangen må jeg passe på en liten gutt i tillegg! Kjenner jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg ikke gleder meg så mye som sist, for dette var jo noe jeg ønsket selv:( men jeg regner med at det blir noe annet når den lille kommer ut:) Da blir det nok like koselig som sist!

merker jeg ikke tenker så mye på babyen enda. men kan jo iikke unngå å tenke på at jeg er gravid. kvalm konstant, så ikke så lett å ikke tenke på det.

redchilli skrev:
Jeg gleder meg så masse og tenker hele tiden på at jeg er gravid. Går rundt og tar på babymagen min :) Var veldig deilig å være på ordinær UL for å se at alt var bra, og vite kjønn. Nå går jeg og venter på spark :) :)

Herlig! Åå, så du vet hva det blir? Så fantastisk!

Troika85 skrev:
He he, sånn hadde jeg fet med førstemann! Tror fet er veldig normalt. Koselig var det også. Denne gangen glemmer jeg meg ut innimellom, var veldig på å telle uker frem til 12. Uke, nå går det litt i surr. Noen ganger blir jeg litt sånn " å nei, nå må jeg gjøre alt om igjen! Gå gravid og bli diger (jeg fikk kjempestor mage sist, trodde den skulle brekke av kroppen til slutt!), gå gjennom fødsel igjen, mate babyen hver tredje time, opp om natten, og denne gangen må jeg passe på en liten gutt i tillegg! Kjenner jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg ikke gleder meg så mye som sist, for dette var jo noe jeg ønsket selv:( men jeg regner med at det blir noe annet når den lille kommer ut:) Da blir det nok like koselig som sist!

Akkurat som om eg skulle skrevet det sjølv!!

Jeg var sånn sist, så nå lurer jeg nesten på om det er noe galt med meg som føler det så anderledes denne gangen... Glemmer stadig vekk at jeg er gravid, aner ikke hvor mange uker jeg er på vei uten å sjekke med terminkalkulator her på babyverden eller konferere en av appene jeg lastet med og glemmer å bruke. Spiser mat som egentlig ikke er anbefalt, og kommer på etterpå at jeg er gravid og ikke kan spise det likevel. Har ikke mage enda, men har hatt bekkenløsning siden uke 3 så jeg tenker gjerne på det når kvelden kommer og bekkenet kjennes hele tiden. Det er rart hvor forskjellig svangerskap kan arte seg. Satser på babyfølelesen blir bedre når vi har vært på ultralyd om en mnd og magen er blitt noe større :)

Troika85 skrev:

Jeg har det også litt sånn. Gleder meg veldig, men når jeg er skikkelig sliten må jeg si at jeg ser litt med blanda følelser på nattamming og styr igjen. Mens andre dager gleder jeg meg til å kunne sitte med en liten baby både dag og natt. Har vel litt med at man kanskje får et mer realistisk bilde på hva som venter. Første gang gikk det så lett, en unge som sov mye og som ikke hadde noe særlig plager, derfor prøver jeg å forberede meg på at det kan bli anneledes denne gangen....

Back
Topp