Tanker rundt permisjon?

Blir ulønnet permisjon fra januar 2017 til august 2017. Økonomisk ordner vi det med avdragsfrihet på lånet. Veldig glad for at vi har nedbetalt mye mer på lånet vårt enn vi etter planen skulle. :)

Jeg tror ikke det er umulig å få tak i barnehageplass i Oslo (eller omegn hvis vi flytter) i januar 2017, men tenker at det hadde vært fint om jeg hadde fått til en ulønnet permisjon i ca et halvt år, fra vanlig permisjon er over og frem til kanskje ordinært opptak i august (?) 2017.

Synes det er veldig tidlig med 1-åring som ikke kan snakke i barnehage, men man vet jo ikke hvordan man føler det før man blir kjent med ungen. Med ulønnet permisjon kan man søke om kontantstøtte, og så får vi spare litt før den tid.

Noen som vet hvor tidlig man må være ute med å søke om ulønnet permisjon, hvis man feks ikke får barnehageplass eller ønsker å vente?

Jeg vil egentlig ikke ha barnet i barnehage før august 2017. Teknisk sett skal vi kunne spare opp en del penger før babyen kommer så håper vi klarer det. Har tenkt litt på å kunne jobbe litt i permisjonen, ved at samboer jobber skift og jeg har 8-16 jobb. Kanskje med hjelp fra mødrene våres. Jeg har alltid tenkt at jeg ønsker ikke å ha barnet mitt i barnehage før det er 1,5 år.

Vurderer også å begynne med noe homeparty greier eller noe for å få inn litt ekstra penger. Planene er ikke helt klare. Men i juli må vi jo settes oss inn i dette med permisjon! Syns det er vanskelig!

Vi har tenkt en del på dette, men ikke bestemt oss for hva vi kommer til å gjøre. Men jeg regner med vi kommer til å søke barnehageplass fra januar 2017 etter at mannen er ferdig med sin del av permisjonen, og får vi ikke plass får vi fikse og trikse på en annen måte frem til vi er sikret plass :) Svigers bor bare 5 min å gå unna, og mine foreldre bare 15 min å kjøre, så jeg tror ikke det skal bli noe problem for oss. Vi stresser hvertfall ikke med det, og tenker at det fikser seg uansett :)

Back
Topp