Tanker rundt permisjon?

Nektarin

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Her jeg bor er det barnehageopptak kun en gang i året (de tar opp innimellom også, men ingen garanti for at man får plass). I verste fall har vi ikke barnehageplass før august 2017. Da er småtrolla våre 1år og 8 mnd.

Mine to andre har vært hjemme til de har vært 1,5år (begge født i februar) og det har vært utrolig godt å være sammen med dem så lenge. Jobben min er fleksibel så jeg håper å kunne begynne delvis på jobb igjen etter sommeren 2016 og etter det jobbe gradert et år til barnehagestart. Evt håpe på halv plass litt tidligere.

Slipper de får ansatt plass så den første begynte når hun var ca 10 mnd så de blir nok likt denne gangen

Jeg har begynt å spare opp penger til å gå i ulønnet permisjon, mine planer er å gå i permisjon august 2017 :-) Gjorde likt med forrige og det var veldig greit :-)

Vi regner med at vi ikke får bhg plass før aug 2017, men håper på å få tidligere. Sparer opp ekstra slik at vi kan klare det økonomisk om vi må..

Regner med det går i orden med barnehage plass da jeg vet at sjefen ønsker meg tilbake som pedagogisk leder i kommunen - får ikke jeg barnehageplass så får jo ikke de meg tilbake :p

Regner med barnehageplass august 2017. Tar ulønnet permisjon etter lønnet permisjon. Vil gjerne at barnet er over 1,5 år før hun/han begynner i bhg. :)

Vi sparer penger til ulønnet permisjon. Blir nok noen trange måneder, men alt for den lille ;)

Så langt har ingen av oss tenkt. Vi håper på familie som kan sitte litt barnevakt på kvelder hvis det kniper.

Vi har ingen familie i nærheten, så dette må vi nok planlegge nøye. Har ikke begynt å tenke på det enda..

Håper jeg får bhg plass i januar 2017.. :) vet ikke helt hvordan det er her jeg bor men samtidig vil jeg ikke at baby skal være for liten når han eller hun begynner.. :(

Har ikkje tenkt så masse på det til nå.. Men eg blir nok å ta ulønna permisjon frem til vi evt får Bhg plass :)

Vi har ingen familie der vi bor, så dette må planlegges nøye. Men har ikke begynt å tenk på det og sikkert kommer ikke å tenk på det før den ordinære ul.

Last edited:
Tenker jeg jobber litt i permisjonen, samtidig må jeg sikkert ta noe ulønnet permisjon.

Jeg har tenkt på det og har vel egentlig konkludert med at vi ikke får plass før august 2017... Så jeg tenker at jeg må vinne i Lotto eller noe for å få råd til dette.

Min blir hjemme til h*n nesten er 2, altså august 2017 eller senere.
Har en gutt som begynner på skolen høsten 2016 så da får jeg jo Vært hjemme når han kommer hjem og en gutt som begynner på skolen 2017, lyst å Gjøre det samme med han det første halvåret ca :)

Vi tenker å spare opp litt og eventuelt ta litt ulønnet permisjon. Håper i det lengste på å få barnehageplass når barnet er ca et år.

Har strengt tatt ikke tenkt på det, men det ser ut til at jeg blir å ta all permisjonen selv :) Så får det bli ulønnet en stund om vi ikke får plass i bhg med det første. Det skal nok gå bra tenker jeg :)

Har ikke tenkt så langt..
Datteren min begynte da hun var 1,5år. Født i februar.
Men lurer på å gå hjemme med dette gullet til august 2017 :) dette blir min siste, så vil nyte det fult ut! :)

Håper vel på å ha råd til å ta litt ulønnet permisjon. I tillegg til å være fast ansatt, så er jeg selvstendig næringsdrivende og her kommer jeg nok til å jobbe tidligere. Men det er bare en dag i uka:-) Har ingen barn fra før, så vet ikke helt hva jeg kan forvente. Men vil iallfall nyte dette så lenge som overhodet mulig! Er jo ikke sikkert at vi får oppleve å sette flere barn til verden.

Back
Topp