Tanker om navn?



Labambie skrev:
Nja, sånn delvis. Jentenavnet begynner vi å bli enige om iallefall. 
Jenta vi har fra før heter Mari, så vi må ha noe som er like tidløst til neste. Jeg orker ikke:

-poppisnavn
-dobbeltnavn
-hjemmesnekra navn
-overpompøse "white trash" navn

Så vi holder oss til det enkle. Enkelt, vakkert og tidløst. Jeg vil at barna mine også skal kle navnet sitt når de blir eldre, ikke bare være søtt som små. 

Kunne ikke vært mer enig! 

Jeg liker godt "sterke" navn, så her blir det ingen "søte" jentenavn som Linnea eller Josefine. Må ha litt trøkk liksom! 
Jeg har alltid likt guttenavnet Sigurd, men har en mann som stritter i mot med nebb og klør. Spennende å se hva man ender opp med!:)
 
Det er godt vi er forskjellig, for jeg kunne aldri valgt navn som Ola, Kari, Sigrid , Kristian osv til mine unger
 


Anik skrev:


Søtnos* skrev:
Det er godt vi er forskjellig, for jeg kunne aldri valgt navn som Ola, Kari, Sigrid , Kristian osv til mine unger


Jeg må si meg enig med deg! Godt vi er forskjellig, hvis ikke ville det blitt kjedelig:)
Og navnene som er populære i dag, vil passe på voksne mennesker når de vokser opp, får da er det de fleste heter:) Akkurat som vår foreldre generasjons navn ikke passer på babyer i dag, men de gjorde jo den gangen.



Ja ikke sant? Det blir helt normalt om 70 år i sitte på gamleheimen og hete Thias og være full at tættiser
 
Gutt - David Jente - Sofie Marie eller Lykke Jeg liker så godt navnet Leo Nataniel, men det syns ikke barnefaren er fint :(
 
Back
Topp