Tanker om navn?

~Blikk~

Elsker forumet
Har dere noen tanker om navn? Har dere en konkret liten/stor liste? Har dere noen spesielle kriterier? Skal dere offentliggjøre navnet/navnene før fødsel, eller holder dere det hemmelig?

Spennende å høre hva andre tenker om navn! Del gjerne navnene dere tenker på hvis dere har lyst.

Vi har funnet ut jentenavnet , det blir Constance. har en gutt fra før som heter Kevin og syns de 2 hører bra sammen. når det gjelder gutt har jeg lyst på Aaron, men ikke min sambo, men vi er begge litt enige om evnt louis.. hehe så vi får se. men jente navn er i boks =)

Jeg orker ikke tenke så mye på det før vi forhåpentligvis får vite kjønnet på UL. Men da er planen å notere ned alt vi liker, og kjøre en slags idolrunde, og så ende opp med et navn før fødsel, som vi presenterer etter fødsel :)

Vi har bestemt oss for Victoria hvis det blir jente-d navnet likte vi så godt begge to-t.o.m før vi traff hverandre :)
Litt mer usikker på guttenavn- synes det er ekstremt vanskelig- men hittil har vi  landet på Lucas.-bare så dumt at det er så mange som heter det :P

Ja dette er jammen ikke lett...
Vi har vel bestemt guttenavn, foreløpig... Det blir Liam. Jentenavn er verre. Er så myyye å velge i.
Navn jeg liker:
Leah
Isa
Hedda
Sienna
Savannah
Alessi
Ariel
Celia
Olivia
Thilde
Othelia
Mathea
Alice
Alva
Vi tar en runde igjen på navn når vi vet kjønnet. :)

Er vel så og si enige om jentenavn, guttenavn er fortsatt i tenkeboksen.

Jeg vil ha et vanlig navn, det trenger ikke å være spesielt. Og om det er mange som heter det, spiller ingen rolle for meg. Så lenge vi begge liker det. 
 Men blir nok dobbelt navn, da vi 3 andre har dobbelt navn.
Og med et etternavn på 3 bokstaver så går vel det greit

Med første var vi veldig uenige. 
Men ble til slutt enige om Julie. Men jeg ville ha et navn som begynner på A, pga noe arvegods greier.
Og da ble det Julie Adelen. Adelen var det faktisk min mann som kom frem til ..  

Rimelig sikker på guttenavn.
Jentenavn er verre, men er ganske sikker på at vi får en gutt:)
Vi skal ikke vite kjønnet så navn blir ikke endelig bestemt før etter fødselen!

Her er vi sikker på jentenavnet. Vi har jobbet litt mer for å komme frem til et guttenavn. Men tror vi har et alternativ der også nå. Her kommer nok ingent til å få vite vanvet før det nærmer seg fødselen. Men skal ikke si det for sikkert.

Jentenavnet er klart, Det blir Cathrine-Amalie...
Guttenavn klarer vi ikke å finne. Sånn var det sist gang også, jentenavnet var vel klart før jeg ble gravid, og vi fant aldri noe guttenavn begge likte...

Så jeg håper i grunn på en jente til...

Nja, sånn delvis. Jentenavnet begynner vi å bli enige om iallefall. 
Jenta vi har fra før heter Mari, så vi må ha noe som er like tidløst til neste. Jeg orker ikke:

-poppisnavn
-dobbeltnavn
-hjemmesnekra navn
-overpompøse "white trash" navn

Så vi holder oss til det enkle. Enkelt, vakkert og tidløst. Jeg vil at barna mine også skal kle navnet sitt når de blir eldre, ikke bare være søtt som små. 

Vi må ha noen som passer storesøster som heter Otilie. Jeg var helt bestemt på Harriet så var det ei jeg kjenner som tok det :( Hun bor riktig nok ikke her, og vi omgås ikke men jobber med moren så alle på jobben vet jo at barnebarnet hennes heter det. Jeg er litt sær, så mistet liksom litt lysten på det navnet. Blir det gutt har vi tenkt på Herman.

Kanskje det kommer noen gode forslag på jentenavn her inne:)

Frk.Careface skrev:
Vi må ha noen som passer storesøster som heter Otilie. Jeg var helt bestemt på Harriet så var det ei jeg kjenner som tok det :( Hun bor riktig nok ikke her, og vi omgås ikke men jobber med moren så alle på jobben vet jo at barnebarnet hennes heter det. Jeg er litt sær, så mistet liksom litt lysten på det navnet. Blir det gutt har vi tenkt på Herman.

Åååh, morfaren min het Herman Johan. Syns det er så fiiint :) <3 Gode assosiasjoner <3

Vi vil bruke jentenavnet vi fant da jeg gikk med gutten (viste ikke hva det ble), og det blir gutt vil vi oppkalle etter min far, hans farfar og min oldefar. Så begge navnene er klare, så nå mer det bare å finne ut hva det blir.

Julia og Matheo er de som er "bestemt" nå. Hva med deg frøken muffin?

Blir det gutt vil jeg at han skal hete Matheo, men det vil ikke mannen.
Har ikke funnet ut enda. Men det blir mer diskutert etter vi vet kjønn.
Det jeg vet er at vi bruker nok lang tid på å bli enige.... sånn var det sist..

Labambie skrev:
Nja, sånn delvis. Jentenavnet begynner vi å bli enige om iallefall. 
Jenta vi har fra før heter Mari, så vi må ha noe som er like tidløst til neste. Jeg orker ikke:

-poppisnavn
-dobbeltnavn
-hjemmesnekra navn
-overpompøse "white trash" navn

Så vi holder oss til det enkle. Enkelt, vakkert og tidløst. Jeg vil at barna mine også skal kle navnet sitt når de blir eldre, ikke bare være søtt som små. 

He he. sniker fra November og kunne ikke vært mer enig

Søtnos* skrev:
Julia og Matheo er de som er "bestemt" nå. Hva med deg frøken muffin?

Åh, Matheo er mellomnavnet til gutten vår<3 

Vi har mange alternativer, men har ikke satt oss ned med listene enda. Lufter navn når vi kommer på noen, men vi har langt igjen. 
Vi har litt kriterier, som f.eks. må mellomnavnet være på M, der sliter vi hvis det er gutt i magen. Vi vil gjerne ha et uvanlig navn og et litt mer vanlig.
En ting er sikkert, det blir mye vanskeligere å velge navn denne gangen, for nå skal vi ta hensyn til navnet til storebror også...
Vi kommer til å holde navnet hemmelig til etter fødsel.

Babylykke81 skrev:

Frk.Careface skrev:

Åååh, morfaren min het Herman Johan. Syns det er så fiiint :) <3 Gode assosiasjoner <3

Så koselig!! Liker det navnet utrolig godt, sambo er ikke helt der enda. Var likt med storesøster sitt navn :)

Det er vel bare jeg som tenker i de baner her hos oss. Mannen min synes det er veeeeeeldig lenge til. Men vi får nok tid til å diskutere det etterhvert. Jeg har Juliane og Martinius som foreløpig favoritter, men ikke sikkert at gubben er enig ;)

Her er guttenavnet helt klart, men jente navnet vingler vi litt på enda...
Hvis det blir guttt skal han hete Thøger Olai, oppkalling fra familien :)

Back
Topp