Tanker om min graviditet.,

Mrs.Mona

Elsker forumet
MAI 2013
Her sitter vi da, har blitt gravide for 4 gang, på ca. 8mnd.. Endelig har vi funnet ut at jeg har høyt blodtrykk, og at dette høyst sansynlig er grunnen til de 3 abortene, og har fått begynt på medisiner. Jeg skal på en tidlig ul, samt gynekologisk undersøkelse om litt over en uke, men alikevel har vi ingen garanti for at denne skal greie å holde seg fast frem til mai. Vi har fortalt det til våre foreldre, og 3 venner. Jeg har så behov for å snakke om frykten og tankene mine, og det var derfor jeg fortalte det til 2 av mine beste venninner. Men hun ene aboterte dagen før jeg fortalte det til hun, så hun vil jeg vente litt med å snakke fryktelig mye om det til. Hun er helt fantastisk, og jeg vet at hun synes dette er veldig gøy. Men jeg har vært gjennom dette noen ganger, og vet at det er ikke det første man vil prate om, andre sine graviditeter. Hun andre svarte bare "Er du?? Igjen??", og virker egentlig totalt uinteressert når jeg prøver å snakke om det. Mannen min er veldig god å ha, men jeg er så fryktelig trøtt fortiden og hormonell at jeg kan eksplodere på hvem som helst. Pluss at brystene mine har blitt betydelig mye større. Hormonene går desverre litt for mye utover de to nærmeste, mannen min og vår lille datter. Hun blir 4 i begynnelsen av neste år, og er i en skikkelig "prøve ut periode", og med en hormonell mor er det ikke akkurat rosen rødt i heimen nå ;-) Jeg gleder meg enormt til vi endelig kan fortelle det, og gi en forklaring "oppførselen" min fortiden. Når alt er sagt, må jeg si at jeg er veldig lykkelig men også redd. Kommer vel til å slappe litt mere av, etter jeg har vært på kontroll på KK. Og fram til det skal jeg slappe godt av, telle til 10 eller 20 når fot trengs. Godt jeg er sykemeldt og fått beskjed om å ta det med ro frem til kk.
 
Huff.. Trist å lese at du har mistet så mange ganger emoticon 

Denne gangen SKAL det gå bra, du får jo medisiner og sjansen for at babyen holder seg i magen til mai er vel betydelig større? :) Skjønner likevel bekymringen din altså, ikke misforstå meg :) Angående venner og familie vil de nok forstå når tiden er inne og de får vite grunnen til oppførselen din, prøv og ikke tenk på det :) 

Sender deg en stor klem og krysser alt jeg har for at spiren klorer seg fastemoticon
 
Vet veldig godt hva du har godt igjennom :-/ Har selv mistet tre ganger, og det har vært like vondt hver gang. Håper det går bra for oss begge denne gangen, og at vi er så heldige å få en liten baby i mai :-)
 
Trist at dere har mistet så mange ganger. Håper at det går bra denne gangen da og at den lille spira klamrer seg fast!!!
Jeg har hatt noen blødninger og vært på flere sjekker allerede. Legen var redd for SA.. Fikk beskjed om å ta det med ro og håpe på det beste.
Jeg har vært utrolig heldig med de to andre svangerskapene. De var helt ukompliserte. Må bare krysse fingre og tær og håpe og tro alt går bra denne gangen også.
 


Lykkeliten* skrev:
Vet veldig godt hva du har godt igjennom :-/ Har selv mistet tre ganger, og det har vært like vondt hver gang. Håper det går bra for oss begge denne gangen, og at vi er så heldige å få en liten baby i mai :-)



Skjønner vi har det ganske likt vi to. Et barn, født i 09 og tre aborter. Vi får krysse alt vi har for at vi begge blir 2 barnsmødre i mai. God klem!
 
Ja, det var veldig likt! Sønnen vår kom på første forsøk, uten komplikasjoner av noe slag. Hadde aldri trodd dette skulle skje oss, men nå sitter vi her da, ca ett år etter prøvestart og med 3 SA :-/

Jeg kontaktet selv en privat gynekolog for sjekk, da jeg ellers måtte ventet til mars (!) til neste år med utredning. Alt så normalt ut fysisk, så jeg ble satt på blodfortynnende medisiner for å ihvertfall prøve noe, som ho sa :) Dersom jeg mister igjen, skal jeg utredes med blodprøver osv for å se om de kan finne en årsak. Jeg håper selvsagt jeg slipper, og at det går bra denne gangen! Jeg har sterke tester, og fortsatt masse symptomer på graviditet - så foreløpig ser det bra ut Samtidig klarer jeg ikke la være å bekymre meg for at det skal gå galt denne gangen også, men prøver å tenke positivt. Hvordan er det med deg?

Krysser for oss!


H
Mrs.Mona skrev:


Lykkeliten* skrev:
Vet veldig godt hva du har godt igjennom :-/ Har selv mistet tre ganger, og det har vært like vondt hver gang. Håper det går bra for oss begge denne gangen, og at vi er så heldige å få en liten baby i mai :-)



Skjønner vi har det ganske likt vi to. Et barn, født i 09 og tre aborter. Vi får krysse alt vi har for at vi begge blir 2 barnsmødre i mai. God klem!



 
Heisann!

Tittet innom mai forumet etter en svak skyggestrek på testen i dag å en uke over IKM.. Ble ganske truffet av deres historier! Har ett barn født i 08 og har nå 2 MA og en SA bak meg og har vært prøver i over to år... Har lyst å prøve blodfortynnende, men gynekologen min mener det ikke har noen virkning.. Hva har dere blitt anbefalt?? Har så lyst at de skal gjøre noe ihvertfall!! Vet ikke om jeg orker å miste flere akkurat nå.. Førstemann kom ganske uventet og graviditeten gikk helt som normalt, så da vi bestemte oss for å prøve igjen trodde vi at dette kom til å gå kjapt, men den gang ei... Får stadig beskjed av lege å gynekolog at det tross alt er positivt at jeg ihvertfall klarer å bli gravid, men det hjelper jo ikke mye når jeg har vært gravid 4 (Kanskje 5) ganger og har ett barn og ett veldig sterkt ønske om nr. 2!!! Hva mener dere? Skal jeg mase på legen om blodfortynnende, evt. andre ting som kan hjelpe? Har ikke hatt noen formell utredning, men gynekologen har sett på livmor/eggstokker mange ganger og ikke funnet noe unormalt. Har også vært til 3 ulike gynekologer i sammenheng med graviditet og ingen av de kan finne noe galt.. Er så redd for at det er "på an igjen" nå! 

Lykke til med deres små spirer og håper virkelig at det er deres tur nå! Vet så alt for godt hvordan dere har det! Og kanskje kommer jeg dinglende om noen dager om streken blir noe sterkere
 
Jeg anbefaler deg å få legen til å sjekke blodtrykket ditt. Min lege tenkte ikke tanken om at det kunne være blodtrykket som var årsaken. Hun hadde hengt seg helt opp i spiralen, som jeg tok ut i des.11. Stå på ditt. Jeg har blitt satt på blodtrykks nedsettende nå, men blir høyst sansynlig satt på blodforkynnende når jeg har vært på kk. Nå har jeg det egentlig ganske greit, formen altså. Med datteren min kastet jeg opp i 3mnd, fikk bekkenløsning og avsluttet det hele med kraftig svangerskaps forgiftning. Nå kjenner jeg det VELDIG godt i brystene, ser nesten ut som om jeg har tatt silikon, det stikker og værker veldig nederst i magen. Og hormonene er HELT på bærtur.. He he. Med hun ble jeg gravid første gangen vi hadde sex etter jeg hadde sluttet på pillen. Merket ingenting av blodtrykket mitt da, men er visst litt vanlig at man tar en "pause" med enkelte plager når man er gravid, men når jeg da fikk svanger.forgiftning så kom det tilbake.
 
Back
Topp