Tanker om fødselen.

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
Hun stanget med skuldrene og kom ikke ut hun ble stresset og det ble kaos på fødestuen kom vel ikke ut tidsnok. Hun var prematur, mørbanket og blåmerker over hele seg etter fødsel. Ja, jeg er så glad for at alt blir mer kontrollert denne gang

huff stackars lille!! Ikke morsomt når det blir så dramatisk!

Nei uff, mildt sagt et mareritt. Jeg må gå til psykososial jordmor nå frem til KS for å få ut alle vonde tanker og følelser. Grugleder meg litt

Men så deilig å få lufte alla tanker och rädslor iaf. Noen som lyssnar och kommer med reell feedback och positiv energi <3

Gleder meg faktisk! Jeg har ikke noe særlig smerteterskel, men jeg gleder meg til å se hva kroppen min faktisk klarer av seg selv. Tenker at den mestringsfølelsen man sitter igjen med må være ganske fantastisk. Ønsker ikke epidural, og er spent på on jeg faktisk klarer å ikke be om det eller hva som skjer :happy: førstegangs

For en flott innstilling! :)
Den mestringsfølelsen etter å ha født et barn er helt rå! Jeg følte meg helt uovervinnelig :D

Har født ukomplisert og relativt raskt tre ganger tidligere . Har lært meg å ikke komme med detaljerte forventninger eller sterke prinsipper før fødsel, det går sin gang uansett. Gruer meg mest til etterriene og barselblues, det synes jeg var vondt og vanskelig med nr 2 og 3.

Har født ukomplisert og relativt raskt tre ganger tidligere . Har lært meg å ikke komme med detaljerte forventninger eller sterke prinsipper før fødsel, det går sin gang uansett. Gruer meg mest til etterriene og barselblues, det synes jeg var vondt og vanskelig med nr 2 og 3.

huh signerer denne! guruer mig våldsomt till etterrierna och alla barseltårer som skal sprute! Men ändå lite godt å vara forberedt på det

Jeg er førstegangsfødende og vet godt og vel at det kommer til å bli tøffere enn noe jeg har opplevd før. Men så har jeg alltid vært glad i en utfordring, og jeg fryder meg når jeg kan vise hva jeg er laget av :D Tenker at jeg i utgangspunktet ikke vil ha epidural, men så vil jeg også lytte til fagfolkene rundt meg. Gleder meg også veldig til å se hva det blir, gutt eller jente! <3

Hvor gamle var nr 2 og 3 når de fikk søsken?? Har ei som er 4,5 når lillebror kommer og blir det like mye barseltårer heilt ukontrollert som sist så lurer jeg på hvordan ho reagerer ☺️

Hvor gamle var nr 2 og 3 når de fikk søsken?? Har ei som er 4,5 når lillebror kommer og blir det like mye barseltårer heilt ukontrollert som sist så lurer jeg på hvordan ho reagerer ☺️

De var små, 3 og 4 år. Klarte å holde maska sånn nogenlunde i deres påsyn. Men jeg var ganske trist og sliten de første ukene. Spent denne gangen, de får nok med seg mer når de er 9, 10 og 6. Tenker at det går an å forklare litt og at de kan skjønne at det hvertfall ikke har noe med dem å gjøre at tårene triller litt lett.

Flere fjerdegangsmødre forteller om babyer som snur seg helt frem til termin og setefødsler. Men blir det seteleie har jeg planer om å føde naturlig. Keisersnitt er kun aktuelt om det er akutt.

Kun varme våte kluter og mulig lystgass som smertelindring.

Gleder meg til 4 og siste fødsel :)

De var små, 3 og 4 år. Klarte å holde maska sånn nogenlunde i deres påsyn. Men jeg var ganske trist og sliten de første ukene. Spent denne gangen, de får nok med seg mer når de er 9, 10 og 6. Tenker at det går an å forklare litt og at de kan skjønne at det hvertfall ikke har noe med dem å gjøre at tårene triller litt lett.

Ja ho forstå jo mye så må bare forklare som best en kan.... er alltid aleine med ho på morraen og vært noen dager med kvalme og brekninger så vet det er litt som skjer med kroppen når en har baby i magen ☺️

Back
Topp