Tanker om fødselen.

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Har dere noen tanker om hvordan dere ønsker fødselen skal bli?
Hva er drømmefødselen?

Har to drömmefödslar bak mig som har varit heeelt forskjellig. Första tog 14 h fra förste ri, 8 h altiv födsel, prövde epidural men efter 30 min med misslyckade stickförsök och många tårar blev det spinalbedövning för lite vila skull, 30 min pressing och ett pyntesting, ungen kom ut med navelsnoren to varv runt halsen och ett varv runt foten och allikevel en perfekt födsel! Nr to er indusert födsel 9 dager på overtid, tog vattnet 12:30, riedrypp kl 15 och han är ute 17:09 på tre press, kun lystgass och navlesnoren TRE varv runt halsen och ett varv runt handen, kun ett pyntesting, så jag gleder mig till å få uppleva det en gång til och träffa alla fina människor på föden! Att lita på kroppen och jobba sammen med den tror jag är A og O för en lyckad födsel. Gleder mig sinnsykt till hela prosessen igen! Kunde absolut tänkt mig att jordmor som tok emot första gör det igen!

Jeg har egentlig hatt 3 fine fødsler. Men med nr 1 måtte jeg ligge i senga, pga hjertelyden sank når jeg sto. Og jeg takler ikke å ligge når jeg har rier, så da ble det epidural som gjorde at hele fødselen stoppa opp. Hadde og 1 t og 15 min med pressing, men alt i alt, en fin fødsel. Med nr 2 kom vi inn på sykehuset kl 08.30 med 5 cm åpning, fikk stå slik som jeg ønsket, men måtte oppi senga og ligge på siden når jeg skulle presse. 5 min med pressing og hun var ute kl 10.35. Med nr 3 ble jeg satt i gang, men han hadde ingen planer om å komme ut fordiom. Fikk første pille onsdag kveld kl 19, ikke en eneste rie før fredag kl 16.30, da tok de vannet. En engel av en jordmor, hun var fantastisk. Jeg fikk stå hele fødselen, til og med i pressingen. Så han ble født på en sakkosekk kl 18.38. Intensivt og heftig, men fin fødsel. Hadde ingen smertelindring med de to siste. Så oppsummert håper jeg på en kombi av nr 2 og 3, håper det starter av seg selv, at jeg får lov å stå, men trenger ikke å ha konstante rier, om jeg får velge :p:rolleyes:

Akkurat No tenker jeg at den kommer når den kommer, kan ikke stoppe den uansett :p
Men som sagt så har jeg aldri født før heller da :p

Bare krysser fingrene for at jeg ikke går 12 dager over denne gangen også :( Verste og lengste dagene i mitt liv!!!

Bare krysser fingrene for at jeg ikke går 12 dager over denne gangen også :( Verste og lengste dagene i mitt liv!!!

huff det hoppas jag vi alla slipper! men som det ör nå så innstiller jag mig på 21 juni istedenfor 10 som er egentlig termin. Gick 9 dager over med nr to så nå tänker jag att siste veäkningsdag är det vi går for och allt för det är bonus! :p

Gleder meg mer og mer, faktisk! Hadde en flott opplevelse sist, selv om det varte og rakk i 24 timer.

Det er jo ikke digg, men er en oppgave man må igjennom. Håper denne blir like fin som forrige.

Glemmer aldri det uttrykket mannen hadde idét ungen kom ut. Det var helt fantastisk:love7

Ønsker å stå mer denne gangen. Vil ha badekar underveis. Vil ikke ha epidural, likt som sist.

Gleder meg! Tar det som det kommer, og skal bare prøve å jobbe med kroppen, og ikke få panikk :)

huff det hoppas jag vi alla slipper! men som det ör nå så innstiller jag mig på 21 juni istedenfor 10 som er egentlig termin. Gick 9 dager over med nr to så nå tänker jag att siste veäkningsdag är det vi går for och allt för det är bonus! :p
Samme her.

Gruer meg.. men gleder meg mer :) Går inn med åpent sinn egentlig. Bare håper hun har det fint! Håper på å slippe keisersnitt. Og her blir det epidural for alle penga :hilarious: Krysser fingrene for å ikke revne fra alle kanter :nailbiting:

Har dere noen tanker om hvordan dere ønsker fødselen skal bli?
Hva er drømmefødselen?

Grugleder meg! Jeg fikk "innvilget" KS, akkurat slik som jeg ønsket. Det blir en spennende opplevelse og mer kontrollert enn sist fødsel, ønsker ikke å oppleve apgarscore 2 på baby igjen!!

Oooh det gikk fort! Jeg må til flere samtaler før de kan bestemme seg.

Ja, jeg var inn til en samtale der legen pratet med en sykepleier som var med på fødselen. Tror denne personen husker fødselen min godt og skjønner mitt valg.

Jeg fikk totalruptur grad 3c og en traumatisk fødsel visste ikke om jenta mi levde da jeg ble kjørt til operasjonssalen

Ja, jeg var inn til en samtale der legen pratet med en sykepleier som var med på fødselen. Tror denne personen husker fødselen min godt og skjønner mitt valg.

Jeg fikk totalruptur grad 3c og en traumatisk fødsel visste ikke om jenta mi levde da jeg ble kjørt til operasjonssalen

Huff så grusomt! vad gjorde att hon hade så lav apgar? Så gpdt du ble hört och att ting skjer mer kontrollert denne gangen! <3

Da er det bra :)
Jeg har angst, i tillegg til kroniske smerter og plager så håper jrg får innvilget.. :)

Gleder meg faktisk! Jeg har ikke noe særlig smerteterskel, men jeg gleder meg til å se hva kroppen min faktisk klarer av seg selv. Tenker at den mestringsfølelsen man sitter igjen med må være ganske fantastisk. Ønsker ikke epidural, og er spent på on jeg faktisk klarer å ikke be om det eller hva som skjer :happy: førstegangs

Huff så grusomt! vad gjorde att hon hade så lav apgar? Så gpdt du ble hört och att ting skjer mer kontrollert denne gangen! <3

Hun stanget med skuldrene og kom ikke ut hun ble stresset og det ble kaos på fødestuen kom vel ikke ut tidsnok. Hun var prematur, mørbanket og blåmerker over hele seg etter fødsel. Ja, jeg er så glad for at alt blir mer kontrollert denne gang

Gleder meg faktisk! Jeg har ikke noe særlig smerteterskel, men jeg gleder meg til å se hva kroppen min faktisk klarer av seg selv. Tenker at den mestringsfølelsen man sitter igjen med må være ganske fantastisk. Ønsker ikke epidural, og er spent på on jeg faktisk klarer å ikke be om det eller hva som skjer :happy: førstegangs

Det er så spennende, masse lykke til

Back
Topp