Tanker om fødselen?

BLÅ2011

Flørter med forumet
Er det noen som allerede har tenkt på fødselen? Gruer du deg?

Dere som har flere barn, kan jeg få lese fødselshistoriene deres?

Jeg hadde en komplisert fødsel sist - ente opp på nyfødt intensiv i 14 dager!

Neste gang skal jeg settes igang eller KS!

Jeg har aldri født før, så aner ikke hva jeg går til.
Jeg bare gleder meg! Jeg håper jeg slipper KS, men er det til det beste så selvfølgelig.
Orker i alle fall ikke grue meg enda 

jeg har født to ganger. jenta vårres kom 3 uker for tiden, men det gikk bare godt. hun va da 48cm og 3200.  fødslen gikk over 12 timer. 

gutten vårres fant ut at 2 uker for tiden skulle han kom. og det gikk bare godt det også. han var 46cm og 2990. fødslen gikk dær også over 12 timer. 

jenta kom kl 0005 og gutten kom 0030  

denne gangen SKAL jeg få filmet, skulle det med gutten men ville ikke til 7 og sist. men denne gangen SKAL jeg ha det filmet emoticon

Gleder meg!! Selv om jeg hadde en ganske slitsom fødsel sist.:)

Emilie3 skrev:

jeg har født to ganger. jenta vårres kom 3 uker for tiden, men det gikk bare godt. hun va da 48cm og 3200.  fødslen gikk over 12 timer. 

gutten vårres fant ut at 2 uker for tiden skulle han kom. og det gikk bare godt det også. han var 46cm og 2990. fødslen gikk dær også over 12 timer. 

denne gangen SKAL jeg få filmet, skulle det med gutten men ville ikke til 7 og sist. men denne gangen SKAL jeg ha det filmet emoticon

Hørtes ut som to veldig fine fødsler Forbreder du deg på at det skal skje før denne gangen også?

Kakken skrev:

Emilie3 skrev:

Hørtes ut som to veldig fine fødsler Forbreder du deg på at det skal skje før denne gangen også?

ja det var to fine fødsler. gleder meg kjempe mye til denne også. men om det hender for terminen er jo aldrig godt og vite. men håper babyen holder seg lengst mulig inni magen 

Jeg gleder meg, desverre, ikke! Har brukt alt for mye energi de siste årene på å tenke på dette, så jeg satser på å få noen hjelpende samtaler veldig fort. Skulle ønske jeg gledet meg, men det gjør jeg desverre ikke.

Tja, tanken sviver innom nå og da... men har to fine fødsler bak meg, og tenker at jeg skal nå klare det denne gangen også. Gleder meg så veldig til å kose med babyen, at det overskygger smertene de få timene!  Bare gled deg!!

Min første fødsel varte i 23 timer, men ble ikke ordentlig vondt før i 16. time! I 17. time fikk jeg epidural og kunne dermed le og skravle meg gjennom fødselen!

Min andre fødsel var på duelig overtid, og gikk veldig fort. Kun 3 timer fra første rie til babyen var ute. Rakk hverken epidural eller noe annet, men til gjengjeld var jeg kjempe opplagt og full av energi like etter fødselen. Vondt, ja.. men kortvarig!

Blir spennende hvordan min tredje fødsel vil bli!  Og ja, jeg gleder meg, og det synest jeg du også skal gjøre!!

tenker litt på det ja, å kjenne at det kommer nok opp titt og ofte på samtaler med jordmor fremover!..

jeg hadde en ok fødsel sist men sleit veldig mye etterpå fordi at det gikk så fort. jeg hadde max 50 sec mellom riene fra de startet til ungen var ute var sjeldent mer en 20 sec mellom riene. riene varte mellom 40 sec- 1,5 min så var en hard fødsel..

fra 4 cm til 10 gikk det 30 min... så jeg håper på litt mer pause mellom riene denne gangen! så jeg får litt tid til å slappe av..

men er fornøyd med at jeg ikke hadde noe smertestillende sist å kommer til å prøve meg på det igjen..

så vi får se da ;)

Min første fødsel gikk greit bortsett fra at barnefaren forlot sykehuset under fødselen pga han måtte opp tidlig dagen etter for han skulle til legen Heldigvis hadde jeg med meg ei venninne som backup men hadde mye depresjoner i mange mnd etterpå. Forholdet tok selvfølgelig slutt etter dette.

Min andre fødsel måtte jeg gå 14 dager over terminen før jeg ble satt igang. Det var en stor psykisk påkjenning å gå så lenge over, har hørt og lest om mange babyer som dør inni magen pga lang overtid. Men alt i alt så gikk fødselen bra når jeg kom igang

Ønsker IKKE å gå så lenge over denne gangen før jeg skal bli satt igang, dette kommer jeg til å ta opp med JM tidlig.

Tror ikke jeg skal dele for mye av min historie, det vil nok skremme noen. Kort fortalt, jeg utviklet eklampsi (hvilket er den dødelige varianten av svangerskapsforgiftning), gikk i kramper, i koma og både jeg og min datter holdt på å miste livet. 
Denne gangen regner jeg med det blir planlagt ks. 

Gleder meg veldig!! Første fødsel gikk ikke problemfritt,men endte heldigvis bra! Andre fødsel var en drøm!! :)

Det er ennå så fjernt,så har ikke gjort meg opp så mange tanker rundt det.Men jeg tror nok at jeg blir å grue meg etterhvert,for nå vet jeg hva jeg skal gjennom,i og med at dette blir nr. 2. Ikke det at første fødselen va traumatisk,det var en veldig fin fødsel. Men det var jo smertefullt forde

Jeg skal innrømme at selve fødselen skremmer meg, mye pga historier hørt rundt omkring. Men samtidig føles det veldig fjernt. Det er så mange ting å uroe seg for i svangerskapet, så jeg har bestemt meg for at jeg bare skal konsentrere meg om trimesteret jeg er i nå. Har derfor ikke lest noe om hva som skjer etter det.
Regner med at dette kommer opp som samtaleemner etterhvert med jordmor, og jeg skal nok komme meg gjennom det :0) Orker bare ikke tenke så mye på det ennå.
Regner med at det er en grunn til at vi skal gå i ca 9 mnd... God tid å forberede seg på ;)
<3 Nyter graviditeten <3

Min tanke om fødsel, er at jeg håper denne blir lettere!! 

Jeg var uten smertelindring sist, med mindre noe skjer skal jeg det denne gangen også, men det er ingen behagelig opplevelse for å si det sånn haha emoticon

Kan legge ut fødselshistorien fra sist når jeg har informert nære og kjære om det nye lille mirakelet vårt! 

Jeg fødte også uten smertelindring sist, og skal gjøre det igjen. Det var selvfølgelig helt for jævlig vondt, men alle vet at det er vondt å føde, og millioner av kvinner over hele verden gjør det igjen og igjen. Det går over

Jeg ble klippet og sydd ganske mye, det håper jeg at jeg slipper neste gang. Lillemor hadde kort navlestreng, så hun trengte litt hjelp til å komme seg ut. Blir fortsatt småkvalm av å tenke på at jm klippet over en muskel der nede uten bedøvelse. Kunne ikke gå eller sitte ordentlig på noen dager, men det grodde fint og fort.  

Tenker ikke på det i det hele tatt, tar det som det kommer.

sist så gikk vannet kl 22 hjemme 2 dager før termin.. riene haglet på med en gang, husker ikke alle detaljer, vi var på sykehuset i 12 tiden tror jeg og halv 3 var ho ute.. kom så fort at ho skvatt over henda på jordmora og gikk rett i brystkassa hennes..
Ho var da 48cm lang og 2960gr..

Syns det var en helt fantastisk fødsel selvom jeg var dævsliten etterpå og måtte ha 2 poser med drypp før jeg klarte å sitte oppreist uten å svime av. :p

Jeg hadde en drømmefødsel (om jeg ser bort fra den lange tiden det tok). Hadde ingen bedøvelser, ingen komplikasjoner og alt gikk bra med oss alle. Jeg begynte å få min første rie 07.30 på morgenen, men riene ble ikke sterkere før på kvelden (i 9tiden). Så jeg hadde god tid til å forberede meg og slappe av hjemme. Reiste inn på sykehuset halv 1 på natten med korte mellomrom og 3cm åpning. Gutten var ikke ute før 06.40 etter 23timer med rier. Det jeg egentlig var mest glad for, var at vannet ikke gikk (var bekymret for griseriet det kunne medføre), men jormor valgte å ta det på sykehuset for å sjekke at det ikke var noe farge på det. Det var helt blankt, og jeg slapp å bekymre meg for å måtte vaske opp :p
Så håper på en lignende fødsel (gjerne noe kortere tid), så er ikke så bekymret i grunn. :)

Helt identisk fødsel som meg. Bare at jeg ikke hadde noe problemer etterpå. Veldig tungt mens det stod på, men i veldig god form etterpå rent fysisk. Nå var han jo liten da, tror kanskje det var med på å gjøre ting lettere:)

Back
Topp