tanker om amming

teba

Gift med forumet
kva tenker dere? skal dere amme eller gi mme??

eg har lyst til å amme,men får eg slik tilstopping som eg hadde sist dropper eg heile greia og går rett over på mme!!!
UTEN TVIL!!!!!!!

Jeg gleder meg til å amme... [:D][:D][:D]

Jeg skal også gjøre et forsøk på å amme - håper det går bra! Har lyst til å amme[:D]

Jeg har en kronisk revmatisk sykdom, som gjør at jeg er veldig mye sliten/tom for energi. I tillegg er det nødvendig for meg å benytte medisiner som går over i morsmelk.
Jeg får litt angst, og dårlig samvittighet, av allerede så tidlig å tenke at en flaske er fint. Da kan jo pappan også gi "pupp", og jeg tror det vil være fordelaktig for oss i dette særtilfellet, at vi deler likt på omsorgen på alle plan...( I den grad det er mulig)

Er det ikke merkelig hvordan vi gravide kvinner tenker på ALT fra dag èn i svangerskapet.. har vært innom hele registeret fra nødvendig antall sokkepar til barnehageplass og regler om ukepenger! [:D] Ville hønemora!! Litt tidlig i 6.uke?

Ler av meg selv.. det er så utrolig deilig å være med på dette -gleder meg sånn at det sier IIIIIIIIK inni hjertet og hodet mitt hele tiden[:)] Er helt proppfull av GLAD!

eg syns du høres ganske fornuftig ut eg med tanke på flaske-resonnemntet ditt..
mannen min ville og at eg skulle gå over på flaske for det såg så kjekt ut å gi mat..
men som eg seier; mat er viktig-uavhengig om det kjem i flaske eller i pupp..det meiner eg er opp til mor selv!
og i ditt tilfelle så har du faktisk gjerne meir enn nok med deg selv enkelte dager kan eg tenke meg. har ein far som har reumatisme så det der veit eg litt om!!
ja enig i at vi er noke forunderlige skapninga: da eg gikkmed min fyste(som eg mista) var eg komt heilt til konfirmasjonen poå berre 3 uker[:D]

Kommer nok til å amme som jeg har gjort tidligere. Har ikke hatt ammeproblem av betydning. Litt smårusk har det jo vært, men det må en jo regne med. Har fullammet alle tre til de var 6 mnd. deretter startet vi med fast føde i tillegg. Har ammet til de var 1 år alle sammen.

Jeg er av dem som ikke er så glad i å amme, men siden det er det beste jeg kan tilby barna mine den første tiden så ammer jeg i vei. Hadde jeg hatt problemer med amming, så hadde nok mme vært et alternativ jeg hadde benyttet.

Jeg har i alle fall LYST til å amme, og håper at det går greit. Men tror ikke jeg kommer til å slite meg i hjel for å få det til...

såre brystvorter, brystbetennelse og tilstopping i melkeganger er det eg kjem på ...
tilstopping i brysta er hardt arbeid og ganske tidkrevande..i mitt itlfelle så vart det verre for kvar gang eg fikk løyst tiltoppingane og i verste fall ender det i ein betennelse...
anbefaler å ta det opp med jordmora deres og på sjukehuset kva dere skal gjere for å forebygge og kva typer vansker ein kan kome opp i!

det er noke med at ein trur det skal gå bra og at det er så enkelt,og det er det viss alt går bra. men ein må forebygge heile veien,og selv om det så kanein få vansker!
seier ikkje dette for å skremme dere..men les nøye og snakk rundt omkring om amming og få tak i erfaringer!!!
det er mitt tips!![:)]

ORIGINAL: Tvilling82

Jeg har i alle fall LYST til å amme, og håper at det går greit. Men tror ikke jeg kommer til å slite meg i hjel for å få det til...

signerer dette!

Hei alle sammen![;)]
Det viktigste er at alle gjør slik det passer for dem selv.Alle kan være enige om at amming er bra, men funker det ikke er tilegg like godt!!!
Jeg fikk det ikke til sist og vil gjerne prøve denne gangen...Men går det ikke så går det ikke.Tror det er viktig å være avslappa til det, og at man føler seg like god om man ikke ammer.
Klem[:D]

hjertens enig[:D]

jeg har tenkt til å amme denne gangen også! fullamet sist til litt over 5 mnds. alder, da jeg måtte begynne med fast føde. Ammet til sønnen min ikke ville ha mer, da var han nesten 12 mndr...

Men sist hadde jeg skikkelig uflaks, fikk gallestein etter han ble født, og ble innlagt på sykehuset nesten en uke når han var 7 mndr.. Da ble det dårlig med amming, men jeg fikk det til igjen. etter jeg hadde operert bort galleblæra satt samboeren min og holdt barnet inntil puppen! :) hehe...

Jeg SKULLE få det til, og det vil jeg neste gang også! Håper det blir enklere da! :)

Back
Topp