Tanker ang sykemelding

Spiredrøm

Forelsket i forumet
Vært mye dårlig dette svangerskapet og dermed vært endel sykemeldt. Den ene plagen har overtatt den andre og jeg har til nå fått kjenne på både ekstrem svangerskapskvalme, lav hb og bekkenløsning med tilhørende søvnvansker. Jobber som sykepleier. Først var jeg sykemeldt 100% fra uke 8, så 50%, så 100% igjen. Nå jobber jeg 40% og til å begynne med gikk det greit, men siste tiden har jeg merket at det tilrettelegges mindre og mindre. Jeg prøver å tenke at jeg må holde ut, synes ikke det nytter å snakke om det heller. Når tenker dere at det er «innafor» å være sykemeldt ut svangerskapet? Uke 30? Vet jeg hadde fått 100% sykemelding hvis jeg hadde lagt fram hvordan det oppleves, men ønsker jo å jobbe en stund til...skulle bare ønske det ble lagt litt mer til rette
 
Hør meg legen din hva vedkommende tenker? :happy: Jeg fikk "bare" 2 uker sykemelding nå, synes legene er blitt strengere på det..
 
Du bør ikke tenke på når det er innafor, men hva er bra for din kropp? ;) Ta vare på deg selv :happy: Det er ikke så mange andre som kan gjøre det for deg. Jeg har også vært mye sykemeldt og går nå 50%... jeg drøyde det alt for lenge og var helt utslitt... :) Det er ikke gøy å ta ut sykemelding, men nå bygger du ett lite menneske ;) Vi må bare sette tankene over på det trur jeg? Poenget mitt er vel: ikke vær redd for å ta steget ut i 100% dersom du føler du egentlig trenger det :happy:
 
Vanskelig det der! Selv har jeg vært sykemeldt siden uke 7, 100%(hyperremesis og høyrisiko for prematurfødsel). Synes det er tungt, da jeg begynner å innse at det nok ikke kan bli så mye jobb på meg i svangerskapet..