Tankefull..

valdres93

Blir kjent med forumet
Hei alle damer.
Her er klokka snart 03, og jeg er potte forkjøla. Og når man ikke får sove så blir man liggende å tenke.
Jeg er 17+4 og kjenner meg usikker på om alt er bra. For noen dager siden så kjente jeg bobling og sommerfugler i magen som da var lille bebi regner jeg med, men er det normalt att man ikke kjenner noe hver dag så tidlig? Var på TUL når jeg var 14+4 og da var alt kjempe bra med den lille. Jeg skal heldigvis på OUL neste mandag, men uansett. Er det bare jeg som er førstegangsgravid og overbekymra? :meh:

Hei alle damer.
Her er klokka snart 03, og jeg er potte forkjøla. Og når man ikke får sove så blir man liggende å tenke.
Jeg er 17+4 og kjenner meg usikker på om alt er bra. For noen dager siden så kjente jeg bobling og sommerfugler i magen som da var lille bebi regner jeg med, men er det normalt att man ikke kjenner noe hver dag så tidlig? Var på TUL når jeg var 14+4 og da var alt kjempe bra med den lille. Jeg skal heldigvis på OUL neste mandag, men uansett. Er det bare jeg som er førstegangsgravid og overbekymra? :meh:

Førstegangsgravid jeg også, så har ikke noe mer erfaringer enn deg. Men tror det er ganske vanlig at man ikke kjenner liv hver dag i begynnelsen :)

Hei alle damer.
Jeg kjente mye luft , kynnere , som å bli slått under vann osv.. plutselig gikk det 3 uker uten.. fikk se mini på tirsdag, sååå aktiv men jeg kjente ingen ting. Så vil anta det er samme hos deg. Tørr ikke å si at du bekymrer deg uten grunn, men er egentli større sjangs for at alt står finfint til. Prøv å tenk fine tanker og at oul er ikke lang unna ❤ jeg var panisk og tullete, slet meg helt ut... er 16+5 idag

Jeg kjente mye luft , kynnere , som å bli slått under vann osv.. plutselig gikk det 3 uker uten.. fikk se mini på tirsdag, sååå aktiv men jeg kjente ingen ting. Så vil anta det er samme hos deg. Tørr ikke å si at du bekymrer deg uten grunn, men er egentli større sjangs for at alt står finfint til. Prøv å tenk fine tanker og at oul er ikke lang unna ❤ jeg var panisk og tullete, slet meg helt ut... er 16+5 idag
Førstegangsgravid jeg også, så har ikke noe mer erfaringer enn deg. Men tror det er ganske vanlig at man ikke kjenner liv hver dag i begynnelsen :)
Tusen takk for svar! Rart hvor mye man kan bekymre seg.. gleder meg til ultralyd nå. Håper dere har det fint i graviditeten, damer! :)

Tusen takk for svar! Rart hvor mye man kan bekymre seg.. gleder meg til ultralyd nå. Håper dere har det fint i graviditeten, damer! :)

Hehe, bekymrer meg for alt mulig jeg også! Gleder meg veldig til ultralyd også, så jeg endelig kan se at alt er bra og senke skuldrene! :)

Du er ikke alene ! Aldri vært så tullete og panisk før :p men er ikke rart når man bærer på noe så verdigfult og kun ønsker å kna og susse på vidunderet ;)

Jeg er tredjegangsgravid og kommet omtrent like langt som deg. Jeg har kjent antydninger til liv en uke eller to, men den første tiden kunne det gå flere dager mellom hver gang jeg kjente noe.

Helt normalt at det kan gå dager mellom hver gang man kjenner noe i starten.
Og helt naturlig at man er bekymret.
Alt er sikkert bra

I svangerskapsboka så står det under uke 25 at nå skal/vil de fleste kjenne liv i magen hver dag.

Og som førstegangs er det ikke alle som kjenner noe før i uke 19-20 har jeg lest. Og ikke hver dag.

Jeg er straks 16+0 og kjenner mye liv, men ikke daglig. Iblant kan det være masse flere dager på rad og så stille noen dager. Tror det er helt vanlig og kommer sikkert an på hvor babyen legger seg siden den har så mye plass fortsatt ❤️ normalt å være bekymret, er jo så mye på spill. Men har du sett en friskt baby i uke 15 skal det veldig mye til for å være noe galt!

Tusen takk for gode svar, alle sammen! Før jeg ble gravid lo jeg av dem som var så bekymret når de gikk gravide.... Det skal jeg aldri gjøre igjen :p Heldigvis går jeg ikke rundt å tenker på att noe er galt. Jeg føler på meg att alt er bra :) Høre på kroppen, har jeg hørt.. ;)

Back
Topp