Tankefull

Aprilnurk2017

Betatt av forumet
Sitter her med en positiv strimmel i handa.. plutselig kom tankene.. hva skjer nå? Kan noen fortelle meg hva jeg gjør nå.. hehe
 
Gratulera så mye :) ikke så mye å gjør egentlig. Var dette planlagt? Hvis ikke må du bare huske på å ta folat og tran :) passe på å ikke spise spekemat/salami. Første svangerskapskontroll bestiller du hos fastlegen når du er 10-12 uker på vei ;)
 
Var planlagt men helt sjokka over at vi klaffet endelig.. skal hente posten og se om cb har kommet i dag
 
Gratulerer :)

Tenk når du sitter med en baby i armene. DA skal jeg si deg at "hva skal vi gjøre nå" får en annen betydning ;)

Nå skal du bare ruge i 9 måneder.
 
Noen som kan forklare hvorfor det står 6 der? Mens jeg i morgen er i uke 5+0.. egentlig burde det stått. 4+6
 

Vedlegg

  • 1470692782687.jpg
    1470692782687.jpg
    50,4 KB · Visninger: 44
Når du er 5+0 har du påbegynt den sjette uka. Det er kanskje lettere å tenke den aller første uke, da du var 0+etellerannet. Da var du jo likevel i din første uke selv om det var 0+ :) Hvis det ble forståelig?

Og hvordan la du inn termindatoen din? Jeg la inn EL-datoen, og da stemmer alt på den appen. Hvis du har lagt inn mensdatoen din og ikke fikk EL på dag 14, vil termin og telling av dager bli annerledes enn om du beregner ut ifra EL :)
 
Hva er det som får deg til å tvile på den terminen da? Hvis du ikke har noe annet å gå ut ifra, må du jo bare ta høyde for at det er så langt du er på vei frem til UL :) Med mindre du har en viss peiling på når EL var. Da går du ut ifra den.
 
Hva er det som får deg til å tvile på den terminen da? Hvis du ikke har noe annet å gå ut ifra, må du jo bare ta høyde for at det er så langt du er på vei frem til UL :) Med mindre du har en viss peiling på når EL var. Da går du ut ifra den.
Viss du ser på dem to bildene her.. så er jeg usikker på om jeg er i uke 5 el 6.. siden en sier noe og sen andre noe.. hehe
 

Vedlegg

  • 1470777058792.jpg
    1470777058792.jpg
    40,9 KB · Visninger: 21
  • 1470777067142.jpg
    1470777067142.jpg
    51,6 KB · Visninger: 20
Altså jeg tror jeg har skjønt det nå.. jeg er i uke 6 men har bare 5 gullgåtte uker?! Er jeg 6 uker gravid el 5 da? Haha ikke så enkelt dette..
 
Stemmer, du har gått 5 fullgåtte uker og har nå begynt på den 6. uken :) Hvis du ser ved siden av 6-tallet på det nederste bildet, står det at du er 5+1.
Ser ut som om den ene appen regner svangerskapet til å være 40+2 og den andre 40+3.
 
Stemmer, du har gått 5 fullgåtte uker og har nå begynt på den 6. uken :) Hvis du ser ved siden av 6-tallet på det nederste bildet, står det at du er 5+1.
Ser ut som om den ene appen regner svangerskapet til å være 40+2 og den andre 40+3.
Så da kan jeg fortelle at jeg er i uke 6 da el? Hehe..
 
Back
Topp