Tandemamming

GravidPåHjemmebane

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2018
Er det noen her som ammer storesøsken, og har tenkt at det sannsynligvis går mot tandemamming? Ev noen som har gjort det før? Storebror her, som fyller tre rett før termin, ammet enda. Relativt lite nå da, og jeg tror ærlig talt ikke det er noe særlig melk - selv om han påstår det selv. Han spør sjeldent om pupp på dagtid, og vi har sluttet med nattpupp. Er litt pupp de gangene jeg legger, og bittelitt på morgenen, selv om vi nylig har sluttet med morgenpupp i senga. Spent på hvordan det blir, og håper det ikke blir mye amming på han her når baby kommer - men vil heller ikke ta fra han puppen, som er så viktig trøst og kos for han. Håper på en sup i ny og ned, og så mer nysgjerrig observasjon av lillebror/søster og så at han naturlig mister interessen. Men tenker at det også kan bli helt motsatt.

Har ingen erfaring med det selv, men om jeg hadde hatt barn som ennå ammet litt hadde jeg gjort det[emoji4] Har du lyst, Så hvorfor ikke?

Jeg har en gutt på 9mnd som jeg fortsatt ammer, men har ikke tatt stilling til om det blir tandemamming:) Håper noen med erfaring ønsker å dele ;)

Jeg hadde gjerne gjort det, men vi kutta amming etter 2,5 år, jeg frykta at jeg ikke ble gravid pga det.

Jeg har en gutt på 9mnd som jeg fortsatt ammer, men har ikke tatt stilling til om det blir tandemamming:) Håper noen med erfaring ønsker å dele ;)
Da er jo han så liten enda at da er det stor sannsynlighet for at han vil ha pupp samtidig som den lille. Men mye positivt med tandem Amming:)

Litt nysgjerrig[emoji85] Hvordan er det med råmelka når dere ammer fra før? Får den eldste ungen all råmelka eller er det råmelk til den nyfødte og?

Jeg tenker at kanskje lille må få brystet først, og så kan storebror få etterpå den første tiden. Etterhvert, når lille blir flinkere og amming har gått seg til (starten var er herk sist) så ser jeg for meg at de kan få samtidig av og til

Hei, sniker litt fra oktober. Jeg har to barn med 15 mnd mellom. Tandemammet de i over 1,5 år og det var en super opplevelse, slitsomt til tider men utrolig fint samtidig :)

Når baby ble født nullstiller kroppen seg og tilpasser seg ny baby! Lykke til

Hvordan har det gått med amminga under graviditeten? Gått greit her, men har tidvis litt aversjon (som jeg syns er litt trist). Håper det er noe som går over, men spent på det.

Hvordan har det gått med amminga under graviditeten? Gått greit her, men har tidvis litt aversjon (som jeg syns er litt trist). Håper det er noe som går over, men spent på det.
Har gått veldig fint å amme her. Merket at han mistet interessen litt når jeg var rundt svangerskapsuke 12-13. Men det gikk fort over :)

Har gått veldig fint å amme her. Merket at han mistet interessen litt når jeg var rundt svangerskapsuke 12-13. Men det gikk fort over :)

Så bra :) her er det definitivt interesse, men mest ifm soving, eller vondter. Ellers på dagen er puppen glemt

Back
Topp