Tamiflu til barn - erfaringer

karaoke

Ingen småbarnsmor lenger...
Har en jente på 6 år som er vaksinert. Ble vaksinert på fredag og syk på søndag. Fikk høy feber, veldig vond hals og var veldig slakk. I går var hun enda dårligere og jeg ringt lege og apotek for å høre om hva jeg skulle gjøre nå. Jeg fikk kjøpe tamiflu og på kvelden i går var hun så dårlig med høy feber, vond hoste og fikk i seg hverken vått eller tørt. Da gav jeg tamiflu, det gjorde jeg også i dag morges. Dagen i dag har vært mye bedre, forstatt sår hals men mindre feber og fått i seg mat og slikt. Spørsmålet er om det er andre med barn som har tatt vaksine og spm har fått så sterk reaksjon, eller barn med influensa som begynte å bli bra etter bare to tabletter... Er usikker på hva dette egentlig er. Reaksjon på sprøyta, influensa eller en halsebetendelse... Legen var ikke noe særlig hjelpsom følte jeg altså

Jeg og tassen tok svineinfluensa-vaksinen forrige torsdag,1 uke etter (altså nå fredag som var) ble han syk,feber,voldsom hoste,nysing,oppkast,ville bare sove og ikke hverken spise eller drikke.Lørdag fikk vi Tamiflu til han og klarte å få i han innholdet i 2 kapsler i løpet av dagen og kvelden,merket bedring allerede søndag.Igår var han feberfri og idag er han nesten tilbake til normalen igjen,bortsett fra at han sliter med mye hoste og astmaen er verre.

Iflg legen kunne det være både svineinfluensaen og en forsinket reaksjon på vaksinen,men legen sa at det var det at vi hadde fått i han Tamiflu som gjorde at han ble så fort bedre

Back
Topp