Tamara sin hageprosjekt tråd!

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
fantastisk tråd. spennende å lese. endelig funnet en som er like vill etter frø og dyrking som meg !

jeg har plantet sommerblomst-eng mix. sukkererter, agurk, tomat (regner med de blir full i lus i år også =(
tagetes og noe som jeg ikke husker navnet på.

fantastisk tråd. spennende å lese. endelig funnet en som er like vill etter frø og dyrking som meg !

jeg har plantet sommerblomst-eng mix. sukkererter, agurk, tomat (regner med de blir full i lus i år også =(
tagetes og noe som jeg ikke husker navnet på.
Lusa og svarte småfluer sliter jeg med å. Men i år skal jeg prøve å spraye med natronvann :)

Jeg har helt dilla jeg. Ulempen er å bo i tomannsbolig i ett tett nabolag. Naboene trpr jeg er klin gal..

Lusa og svarte småfluer sliter jeg med å. Men i år skal jeg prøve å spraye med natronvann :)

Jeg har helt dilla jeg. Ulempen er å bo i tomannsbolig i ett tett nabolag. Naboene trpr jeg er klin gal..

ja, leste du skrev det over her. takk for tips =) det skal jeg prøve. vi kjøpte hus med hage i fjor sommer, så i år skal jeg lage nye bed!! gleder meg.

1365795327300.jpg
Denne er jeg spent på. Sådde for en uke siden. Ikke kommet opp noe enda.

1365795375414.jpg
Og til slutt, min favoritt. Denne skal få være på trappa ved inngangspartiet. Den blir høy og nydelig og må bindes opp. Spirer lett og må stelles pent. Ser slik ut nå og er snart klar for større potter. Venter bare på at røttene skal vokse seg kraftige nok
1365795496025.jpg

Hmmm... Var å hentet 14 gamle vinduer i dag... Til drivhus... Aner virkelig ikke hvordan jeg skal få skrudd isammen dette greiene her.

Har plantet
Paprika i tre farger
Sukker erter
Honningmelon
Gresskar
Agurk

3 typer blomster

Hmm paprika o.l. Pleier å være veldig spore villig...
Ja, men den har nok ikke hatt helt optimale forhold enda. Har en annen paprika som har spiret allerede. Eller, 4 stykker faktisk. :)

1366563051834.jpg Har fått begynt å male grønnsakskasser i dag.

Uffda.. jeg gikk vist litt amokk i dag. Var på ett planteutsalg langt oppi glokk på en gård der dem dyrker alle blomster selv. Grisebillig der. Men ble til slutt litt dyrt. Fikk ikke helt plass i bilen så ungene måtte ha noe på fanget hjem... :rolleyes:

1368199723570.jpg1368199738402.jpg1368199754339.jpg1368199770768.jpg

☆☆♡♡ sendt fra min elskede mobil ☆☆♡♡

Fant disse store grisebillige pottene også. 1368200047814.jpg

Og denne nydelig velduftende ampelen 1368200080445.jpg

Funnet frem nesten alle pottene mine. Klare til vask og planting. Venter bare på litt godvær
1368200145653.jpg

Før....1368271090042.jpg

Gi meg noen timer så skal vi se hva det blir her.. spent selv jeg..

Fantastisk tråd Tamara :)

Selv eier jeg ikke grønne fingre, men har i år slått til med pallekarmer som skal bli en liten grønnsakshage!
Basilikm, timian, oregano og tomater er sådd inne i små krukker nå og spirer fint.
Gulrøtter, reddik, gressløk og agurk skal såes nå snart (fikk beskjed om at de ikke trengtes såes inne, men fint kunne såes ute nå i disse tider - stemmer det ? ).

Dette er et prøveprosjekt, så det ser ikke bra ut foreløpig.
Men går det bra i år skal vi prøve oss på og avansere litt neste år :)

Gulrøtter og redikker skal sås rett ut ja. Når du sår gulrøtter så er det lurt å bruke denne typen her. Med bånd. Lett å få jevnt.1368896752277.jpg
Skal putten den i jorda nå, så fort regnet stopper.
Gressløk har jeg aldri sådd. Bare kjøpt på butikken og plantet ut. Fortell meg hvordan den blir da.
Agurk sår jeg bestandig inne. Men det er for at dwn skal være stor når jeg planter den ut.

1368896935036.jpg
Slik ble det da på forsiden av huset. Første kassen er urtekasse. Gressløk sitronmelisse timian. Og har sådd i basilikum og rosemarin. Skal også ha oregano der når jeg finner en plante. Og mynte.

Vis vedlegget 15523
Gravd bort plena og fått opp to nye kasser i dag. Driver å fyller med jord. Men regnet kom så her sitter jeg å oppdaterer tråden min isteden. Skal ha gulrøtter og salat i disse iallefall. Forslag til mere jeg kan ha?

Se disse kule gulrøttene da
1368897325028.jpg

Back
Topp