Talg(?)kuler i håret

caracara

Forumet er livet
Da google ikke kunne gi meg noe fornuftig svar, spør jeg her. I håret kan jeg se små kuler, kanskje det er talg? Henger løst i håret, liksom. Noen som vet om produkter som tar det bort, eller hva jeg kan gjøre med det?

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Ikke hørt om.
Kan det være lus?

Min første tanke var også om det kan være egg fra hodelus?

hodelus_2_300x300.jpg

Neei, har hatt det lenge. Ikke noe lus i hus her :) henger ikke fast-fast i håret, kommer sikkert fra roten?

Det der ser ut som egg fra hodelus desverre :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Det var altså meg som la inn bildet, ikke TS - jeg fant et bilde på nett av hår med luseegg i, for at TS kunne se om det lignet ;)
Om det ikke ser sånn ut, og om du er HELT sikker på at dere ikke har lus i hus (veldig mange som har hatt det denne våren, har jeg hørt!), er det nok ikke det. Men hva det kan være, aner jeg ikke!

Jeg bruker å få disse kulene du snakker om, særlig om vinteren. Ikke noe lus nei, det jeg har gjort er å ikke vaske håret hver dag(prøve å strekke det til hver tredje dag) og brukt kur i stedet for balsam, og det har hjulpet masse. Forsvinner igjen når det begynner å bli varmt i lufta. Pluss la være å plukke deg i håret , gjør vondt verre. Har hatt det slik i maaaange år, og aldri hatt lus, og det forsvinner etter noen måneder, så vet hva du snakker om.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har også fått sånn for noen dager siden. Sliter med å greie håret og håret mitt ser ganske "ruskete" og tjukk.
Noe tips?
Er det pga man er gravid? Har aldri opplevd sånn før.

Hmm, hadde håpt at en sjampo tok bort rukla ;) kanskje head & shoulders? Jeg er ikke gravid, så er nok ikke derfor hos meg... Synes og at håret mitt er tjukt, men tror det er av naturlige årsaker ;)

Kan godt hende det er talg, føler du at hodebunnen din er fet også? I så fall så sverger jeg fremdeles til Nisim, hvis ikke har også redken en shampoo mot fet hodebunn! :) nisim sin er helt naturlig og koster ca 249 kr, shampooen du skal ha hvis fet hodebunn heter nisim shampoo normal til fet hodebunn og flaska er "gull".
Hvis det er tørt og mer "dryss" aktig og du ikke har fet hodebunn så kan det være pga tørr hodebunn. Det er ikke flass da det er større flak. Hvor ofte vasker du håret? Vasker du to ganger med shampoo? :)

Tror det er mer tørt enn fett ;) vasker det hver 2. Eller hver 3. Dag, en gang :)

Tror det er mer tørt enn fett ;) vasker det hver 2. Eller hver 3. Dag, en gang :)

Da ville jeg prøvd nisim sin shampoo for tørr hodebunn :) den skal brukes to ganger hver gang man dusjer (trenger ikke så mye av den). Dette er fordi første gang vasker man ut smuss osv fra håret og andre gangen klarer håret faktisk å trekke til seg skikkelig den næringen shampooen også har, da shampoo åpner skjellaget. Derfor viktig å bruke balsam etterpå for å lukke det igjen :) har selv best erfaring med nisim når det gjelder tørr hodebunn (er veldig plaget med det..) og føler den er den eneste som virkelig fikk bukt med all kløe og irritasjon :)! Håret kan føles veldig hardt etter dusj da, men det er pga det blir så innmari reint :) lurt å ha en god balsam med fuktighet i (f.eks all soft eller clear moisture fra redken, eller hydration fra Moroccan oil, eller bare nisim sin egne balsam) nisim får man og på noen apoteker :)!
Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt den et forsøk :)

Jeg har noe lignende. Tørre flekker i hodebunnen hvor det noen ganger flaker seg og faller av.

Har kjøpt en sjampo på apoteket som har hjulpet meg. Fungoral heter den.

Glemte å skrive at hvis jeg har brukt litt for mye hårkur/balsam og ikke vasket det godt nok ut, så får jeg slike. Så vaske hodebunnen godt!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

takk for svar. hadde en aco shampo for tørr hodebunn stående, så vasket med denne to ganger. prøver å ikke fikle i håret ;) tror det er bedre nå! :) hvor lenge må jeg bruke den?

Back
Topp