Tale til brudgommen

Ellen.

Forumet er livet
*MIA*
usj, jeg sliter virkelig med denne talen altså!
jeg har ingen problemer med å stå foran folk å prate, jeg
er alt annet enn sjenert og jeg gleder meg stort til bryllupet.
MEN, denne talen klarer jeg ikke å få til [&o]
Klarer ikke å få begynt eller avsluttet...

Vet jo hva jeg skal ha frem, men vet ikke hvordan!
Problemet er vel kanskje at jeg aldri har hørt en god tale... [:o]

Noen som har noen tips til gode sider eller annet jeg kan få inspirasjon fra??

Flere som sliter med det samme eller er det bare meg?

Ikke skriv den ned, snakk rett fra hjerte [:)] Det ender nok jeg opp med da talen blir helt "rar" på arket..

Jeg kan ikke holde tale jeg...
For det første kommer til å være så nervøs at det vil ødelegge hele dagen min i forveien...det syns jeg ville vært dumt siden dette skal være den beste dagen ever!!!
For det andre klarer jeg ikke skrive så det blir bra, jeg klarer ikke uttrykke meg, og sist men ikke minst...jeg klarer ikke å få sagt et ord når det kommer til stykke, for jeg er nervøs og blir rørt, og når jeg blir rørt (og nervøs forsåvidt), så skjelver jeg i hele fjeset, så får ikke ut et ord...det blir bare flaut....

Så jeg skal altså ikke holde tale...lik det eller ikke, men sånn blir det her i gården...[&:][8D]

ingen som har en bitteliten link engang?
å snakke fra hjertet blir bare tull tenker jeg, for jeg kommer til å holde det gående i det evige [:D]

ORIGINAL: m@rit

jeg satt og skreiv min for noen dager siden... har ikke noe problem med å stå foran folk, men gråter så innmari. så jeg tror at det kan være lurt med et manus, for da er du sikret at du får sagt det du vil, istedenfor at du står der og blir kjempestressa og glemmer alt og så angrer etterpå...
jeg brukte en liten "mal" jeg..
-først noe der jeg takket alle som var kommet
-så takket jeg foreldrene mine (for dagen, for at de er som de er osv)
-så takket jeg familien til min kjære (for dagen, for at de har tatt meg inn i familien, osv)
-og tilslutt brukte jeg godt over siste halvdel til å takke min kjære (fordi han tok initiativet den dagen vi ble sammen [:D], for alt det fine vi har gjort- kom med konkrete eksempler-, for sønnen vår, for at han ville bli min og gifte seg med meg, for alt vi skal få sammen i fremtiden osv...)

det finnes ingen "fasit". hva er viktig for deg? se for deg at du skulle sagt det til han alene- hva ville du ha sagt? hva er det viktig for deg at han får vite at du har på hjertet? skriv stikkord ut fra dette, og lag så setninger videre ut fra stikkordene. når du har kommet så langt kan du godt få litt hjelp fra f.eks søsken el.l til å lage det litt fyldigere, utdype litt mer...

lykke til!

Takk! Det nederste avsnittet der var gull verdt!

Jeg skal nok klare å skrive denne talen, jeg blir bare så stressa på at den må være "riktig".
Kanskje jeg ikke skal bry meg så mye om det og heller begynne med stikkord slik du sa
og jobbe meg videre derfra [:)]
Tusen takk igjen [:)]

ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤

Du får se på noen romantiske filmer hvis du fortsatt står fast!

Back
Topp