Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
kordan gjør dere nattavvenninga???? har ikke snøring på kor æ skal begynne engang......i natt våkna ho to ganger, trur ikke ho e sulten, men det e bare pupp som hjelp.....ka gjør dokker??????
Har sleti noe utrolig selv med det der... men nå er det fjerde nattan på rad at han ikke får mat på nattan... han griner når han skal ha mat, men jeg putter bare inn sutten å lar han knystre til han sovner igjen, det skjærer i mamma hjertet, men det må gjøres for at det skal gå, andre dagen jeg prøvde gikk det bedre, tredje dagen var det enda bedre, å i natt sov han 12 timer uten mat!!! uten en lyyyd! ga han sutten en gang![:D]
Håper du klarer å få det til, vet det er ille å høre ungen sin ligge å skrike for mat, men jeg tror egentlig ikke de er så sultene som de tror selv, det er nok bare en vane, som er vond å vende![X(]
Men det går!! Bare ha tålmodighet![:D]
Lykke til![:)]
Her gis d smokk når hun våkner. Synger litt til hun sovner igjen. Går som regel veldig fort.
Tar henne ikke opp!!
Har holdt på i snart 1 uke tenker, jeg...
takk for råd....men Mathilde bruker ikke sutt.....så da blir det litt mer vanskelig, har prøvd å bare stryke henne litt i nakken, det fungerte første gang hun våknet i natt, men ikke andre gangen....sku ønske ho tok sutten, det hadde vært mye enklere[:)]
Men to ganger er ikke så mye??
De er så småe enda, så om ingenting annet hjelper hadde jeg fortsatt å amme om natten![;)]
Jeg skal ikke ha noe avvenning før Malene er hvertfall 10 - 12 mnd[:)]
Er enig med Malenemamma, eg tek avvenninga etter nyttår viss det er behov for det. Eg trur det skal gå lett og over av seg sjølv. [:)] Eg har derimot ingen problem med å våkne, amme og så sovne att - Vetle sovnar også fort etter amming. Hadde nattamminga tatt tid og krefter, så ville eg kanskje prøvd med avvenning i form av stryking (her har det hjulpe å haldt handa på magen hans, uten bevegelsar) eller vatn på flaske eller kopp (for å vere sikker på at han ikkje var tørst). Evt. vugging og innsovning i armane ... storesøster hadde kolikk og vi var oppe ofte og lenge med ho, så 10-30 min to gongar om natta er ingenting i forhold. Så det gjer meg ingenting. [:)] Men dei to siste nettene har Vetle vore våken 2 timar 1-2 gongar om natta, det er ikkje ok! Det heng sannsynligvis saman med at han er litt småsjuk, så foreløpig gjer vi ikkje noko anna enn å bysse han og prøve å få han til å sove igjen - uten å vekke storesøster med hylinga si .. [8|]
Jeg har latt Marcus styre nattammingen selv og det har gradvis blitt minrde og mindre.
Nå spiser han kvelds kl. 18.30 og så vil han ha pupp i fem-seks tiden på morgenen.
Det syns jeg er helt greit og jeg har ingen planer om noen avvenning.
Regner med at han slutter når han er klar [:)]
må innrømme at jeg er litt grønn på området.....ho e bare våken rundt ti min når ho våkna.....æ har et ekstremt godt sovehjerte så har ingen problem med å søv igjen....men alle snakke om den her avvenninga, pluss at alle rundt omkring spør hele tia "ja, søv ho hele tia nu eller????" men da trur æ kanskje æ skal bare la det gå sin gang.....[:D][:D]