Takler du fint å ha flere baller i luften?

Evette

Gift med forumet
Hvordan takler du hverdagen? Klarer du fint og huske ting som skal skje i bhg/skole, bursdagsselskaper, fritidsarrangement, lege/tannlegetime, jobb, sosialt og hjem?
Jeg er rotehode delux og klarer ofte å glemme ting. Jeg kjøpte meg kalender for å notere opp, men glemmer å bruke den:p det er ikke store ting jeg glemmer heldigvis, men det er flaut å være den som av og til levere gavene til tombolaen noen dager over fristen, eller ringe legekontoret flere ganger for å spør hvilken dag og klokkeslett den timen var igjen:p

Jeg noterer. Og bruker kalenderen på mobilen. Innkallinger og invitasjoner henger på kjøleskapet lett synlig.

Da går det bra, selv i ammetåka

Det hender jo at noko glipper, men da er det sjølvsagt mannen sin feil;) :D
Jeg har tatt på meg ansvaret for det meste siden mannen jobber kveld/natt turnus og kun "fungerer" annenehver uke :p fungerer vel som alenemor til tider :p

Har som regel kontroll på alt slikt ja, tidligere var 70% av stillingen min løse vakter og trur jeg kun 2 ganger iløpet av 8 år og rota det til. Er elendig på å skrive ned :P

Har stort sett kontroll. Jeg og gubben har delt kalender på telefonen så vi minner hverandre på ting. Pluss at vi skriver opp på kalenderen som henger på kjøleskapet. Men inni mellom hender det at vi glemmer ting :)

Noen ganger blir ting glemt, og generelt liker jeg at det ikke skjer for mye, blir lett stressa av at det er mye å gjøre og mye å huske, og da blir jeg enda mer surrete, og så blir jeg veldig sliten.

Noen ganger blir ting glemt, og generelt liker jeg at det ikke skjer for mye, blir lett stressa av at det er mye å gjøre og mye å huske, og da blir jeg enda mer surrete, og så blir jeg veldig sliten.
Høres akkurat ut som meg:p jeg blåser det opp viss det blir litt mye på kort tid. Må tvinge meg sjøl til å stresse ned, det går jo uansett bra :)

Høres akkurat ut som meg:p jeg blåser det opp viss det blir litt mye på kort tid. Må tvinge meg sjøl til å stresse ned, det går jo uansett bra :)

Ikke sant, jeg blir faktisk sliten på forhånd hvis jeg vet det skjer mye! Litt som nå hvor vi må være i 17. mai-komité hele dagen på tirsdag, søndag er det konfirmasjon, lørdag mpg-fest og ting som må ordnes i forkant samt at jeg må huske å handle for hele langhelga og ordne komfkort og alt, og fredag skal vi ordne til 17. mai. Det er liksom nok til at jeg gruer til alt, men spesielt 17. mai. Blir veldig sliten av den dagen i utgangspunktet.

Ja, jeg har fryktelig mange baller i luften. Må skrive alt ned i kalenderen på mobilen med varsler. Sjekker også jevnlig dagene før hva de neste dagene byr på. Henger også huskelapp på kjøleskapet om det er noe spesielt jeg må huske som ikke er en kalendergreie.

Trives veldig godt slikt og elsker å holde styr på avtaler.

Jeg er veldig vimsete, men klarer stortsett å holde styr på slike ting :)
Jeg kan derimot klare å forlate huset uten jakke eller sko(!), og må som regel gå fire ganger på kjøkkenet for å hente meg et glass vann :p

Jeg har alltid mye på kalenderen. Redningen er å legge alt på kalenderen på mobilen, med varsler, og synkronisere denne med kalenderen i jobbmaiøen min. Da får jeg det på pcen også.
Kan bli litt mye alene med to barn , jobb, møter,treninger osv osv osv...

Det pleier som regel å gå seg til altså, men full kontroll på organiseringen har jeg ikke. Er dårlig på å skrive opp :p

Vært travelt den siste tiden med konfirmasjon, vennegrupper, dugnad, legetimer til barna, foreldresamtaler osv osv..

Jeg er også mye alene om omsorgen, så alt av ansvar faller på meg.

Jeg hadde full kontroll på alt helt til jeg ble gravid, siden har jeg knapt husket noe og det ble ikke bedre med ammetåka for å si det sånn

Jeg har stort sett stålkontroll, skriver opp alt. Problemet er mannen som gjør avtaler (og gjerne da dobbeltbooker oss) og verken skriver det i kalenderen eller sier fra før samme dag.. :-P

Har definitivt stålkontroll på alt av avtaler. Bruker imidlertid kalenderen på mobilen svært flittig for å klare å koordinere alt av avtaler, treninger, kamper, møter osv. Holder også oversikt over alle mors avtaler ettersom hun har demens og må passes på. Uten mobilkalenderen hadde jeg ikke klart meg (skjønt, tidligere brukte jeg Filofax flittig, det gikk fint, det også ;) ).

Back
Topp