Takknemlig!!

Karma27

Forumet er livet
Jeg sitter her og ser på dokumentar om hørselshemmede og CI... Jeg blir helt rørt, og er så ekstremt takknemlig for at hvertfall storesøster er frisk!
"Greit" hun sliter med litt ØNH, og må sannsynligvis ha dren, men hallo...
Blir nesten litt lei meg for at noen får barn som bruker mye tid på sykehus og spesialister!
Håper lillesøster/lillebror også er frisk og rask! <3

Tar det opp og prøver meg på det programmet siden. Sitter inne at sønnen vår hadde hjernehinnebetennelse som spebarn. Og da var han bare syk en mnd. På sykehuset i to uker mener jeg det var. Disse barna bor på sykehus :(

Takknemlig selv ❤️

Jeg sitter her og ser på dokumentar om hørselshemmede og CI... Jeg blir helt rørt, og er så ekstremt takknemlig for at hvertfall storesøster er frisk!
"Greit" hun sliter med litt ØNH, og må sannsynligvis ha dren, men hallo...
Blir nesten litt lei meg for at noen får barn som bruker mye tid på sykehus og spesialister!
Håper lillesøster/lillebror også er frisk og rask! <3
Kan jeg spørre hva ØNH er? Øre nese hals? Jeg bare tipper :-)

Min første fikk grå stær når han var 10 måneder, må jo til Ullevål for kontroll noen ganger i året, men han ser heldigvis fint, og klarer seg utmerket.
Ble operert når han var 1 år.

Jeg klarer ikke se sånt jeg!
Mellomste var/er ørebarn, sliter enda med ørebetennelser og på et tidspunkt var han nede i 10% hørsel på det ene øret og 55% på det andre. Mye inn og ut av sykehus, 4 dren og masse gråt og trøst har det blitt disse 6 åra. Takk og lov til hørselen er så bra den kan bli på begge ørene, men han kan ikke ha mer enn 2 ørebetennelser pr halvår før nytt dren må settes inn.

Eldste lå jo på sykehus de første 2,5 ukene av livet sitt, og med mye oppfølging, behandlinger og tester de første årene, var vi ofte på overnattinger.

Så jeg bryr meg dritt og ingenting om kjønn, bare denne lille tassen i magen er frisk og holder seg frisk!

Jeg klarer ikke se sånt jeg!
Mellomste var/er ørebarn, sliter enda med ørebetennelser og på et tidspunkt var han nede i 10% hørsel på det ene øret og 55% på det andre. Mye inn og ut av sykehus, 4 dren og masse gråt og trøst har det blitt disse 6 åra. Takk og lov til hørselen er så bra den kan bli på begge ørene, men han kan ikke ha mer enn 2 ørebetennelser pr halvår før nytt dren må settes inn.

Eldste lå jo på sykehus de første 2,5 ukene av livet sitt, og med mye oppfølging, behandlinger og tester de første årene, var vi ofte på overnattinger.

Så jeg bryr meg dritt og ingenting om kjønn, bare denne lille tassen i magen er frisk og holder seg frisk!
<3 <3 <3
Glad jenta mi (foreløpig) ikke er så hardt ramma! Eller, det har ikke gått utover hørselen liksom! Hun hadde første ørebet i september i fjor, da var hun 8mnd, så fra november hadde hun en penicilinkur i mnd, pga ørebet, frem til mars.. Var litt betent i sommer, men slapp kur. Får hun to til, så får vi henvisning til ønh et år "før tiden". Vurderer å ta hu med privat..
Håper ungene dine har det bra nå!! Og at mini er frisk og rask :)
Det er mitt største ønske også, at mini-min ikke arver teite, arvelige sykdommer fra verken meg eller mannen!

<3 <3 <3
Glad jenta mi (foreløpig) ikke er så hardt ramma! Eller, det har ikke gått utover hørselen liksom! Hun hadde første ørebet i september i fjor, da var hun 8mnd, så fra november hadde hun en penicilinkur i mnd, pga ørebet, frem til mars.. Var litt betent i sommer, men slapp kur. Får hun to til, så får vi henvisning til ønh et år "før tiden". Vurderer å ta hu med privat..
Håper ungene dine har det bra nå!! Og at mini er frisk og rask :)
Det er mitt største ønske også, at mini-min ikke arver teite, arvelige sykdommer fra verken meg eller mannen!

Vi hadde ørebetennelser hver 3-4 uke...hadde akkurat blitt kvitt en før ny var på gang. Sånn var det i nesten 1 år før vi endelig kom inn på ønh. Han har i dag noen talefeil, helt normale for de med svekket hørsel..men han har jo "normal" hørsel, og henger etter med lydene som sitter foran på tunga. Han fikk logoped siste året i barnehagen, og klarer nesten R'n, så ppt skal vurdere på nytt etter jul.

Eldste har ADHD, og fremdeles noe stivheter og bevegelseshemninger i venstrearm pga plexusskaden fra fødselen. Mangler noe utadrotasjon og ekstensjon, men kun trente øyer kan se det. Så i dagliglivet blir hun ikke hemmet, men har en del tilrettelegging i gymtimene

Ellers er de tilsynelatende friske :P
Litt hypre og høylydte, men det er søskensyndromet :P
En er en og to er ti, tre og fire, løp for livet :P

Vi hadde ørebetennelser hver 3-4 uke...hadde akkurat blitt kvitt en før ny var på gang. Sånn var det i nesten 1 år før vi endelig kom inn på ønh. Han har i dag noen talefeil, helt normale for de med svekket hørsel..men han har jo "normal" hørsel, og henger etter med lydene som sitter foran på tunga. Han fikk logoped siste året i barnehagen, og klarer nesten R'n, så ppt skal vurdere på nytt etter jul.

Eldste har ADHD, og fremdeles noe stivheter og bevegelseshemninger i venstrearm pga plexusskaden fra fødselen. Mangler noe utadrotasjon og ekstensjon, men kun trente øyer kan se det. Så i dagliglivet blir hun ikke hemmet, men har en del tilrettelegging i gymtimene

Ellers er de tilsynelatende friske :P
Litt hypre og høylydte, men det er søskensyndromet :P
En er en og to er ti, tre og fire, løp for livet :P
Er lærer i førsteklasse, så har med 25 stk å gjøre hver dag.... :p

Kan man ikke merke at barn er ørebarn?

Jeg har en nevø som ikke fikk testa hørselen før han var nesten 4, og da fant de ut at han var ørebarn, og nesten døv på begge ørene. Jeg ble helt satt ut, fordi jeg var sikker på at man som foreldre ville oppdaget slikt tidligere.
Jeg hadde mine mistanker om at noe ikke stemte med hørselen hans, men foreldrene sa at det var trass (fra han var nesten to og til han ble testa), og jeg tenkte at de visste hva de pratet om ;)
Men jeg blir jo litt stressa nå, for selv om ikke jeg var ørebarn, og mannen ikke vet om han var det (så jeg antar at han ikke var det), er jo nevøen i slekt med babyen.

Back
Topp