Takker!

©Smartass

Forumet er livet
[:-]

Jeg skal jo ha med avføringsprøve på sykehuset imorra tidlig. Har fått sånn glass/rør jeg skal putte det på.[:-]

Og nå har frøken bajsa[:-] Og da er jeg slett ikke sikker på om jeg kan sjanse på at hun gjør det imorra tidlig asså..

Menne.. om jeg skulle ..samle[8D].. det nå da, hva gjør jeg med den over natta da?[:-]

Jeg husker *etfamiliemedlem* skulle sende avføringsprøve i posten ([:D]) til sykehuset, så det betyr at det kan ligge i romtemp, eller må jeg putte herlgheten i kjøleskap?[:o]

Drittlegen var så sparsommelige på ordene sine, så jeg fikk jo null info.

Spør i samme slengen ang. urinprøven - jeg har fått med pose som jeg klistrer på da, og glass til å helle over i.
Skal jeg sette det på henne nå når hun legger seg, og så ta den etterpå. Eller skal jeg sjanse på at hun tisser imorra tidlig? (hun drikker jo lite nå). Hvis jeg setter den på nå, og hun ikke har tissa før jeg legger meg, kan den bare være på? Eller uh..[:-]

Men håper noen kan svare kjapt på det første, mens vi enda har ferskbajs[8D]

ORIGINAL: Shopoholic

Det måtte vi med tassen vår, men vi tok det samme dag, men han bæsja konstant da [8D]
Jeg ville tatt den ferske!!!![:D] Bæsjen over på røret nå, skal stå i romtemratur så du slipper og ha herligheten sammen med salamien [8D][:D]
Men urinposen kan du bare ta på nå, ta den av i morgen tidlig eller når hun har tisset.

Okidoke, takk.[:D]

Men, si at hun ikke har tissa før jeg legger meg. Gjør det ikke noe om hun har den på til imorra tidlig?[:-] (Hun sover hele natta - ergo jeg også[8D]) Eller skal jeg stå opp og sjekke etter et par timer?

Og urin skal oppbevares ved siden av melkekartongen, eller på spisebordet?[8D]

Ta avf i glasset, og sett den i kjøleskapet til i morgen. Urinposen klistrer du på imorgen så snart hun våkner, det er ikke store mengdene de trenger og da er morgenurinen mest konsentrert. Masse lykke til i morgen, håper de tar full sjekk. Og at dere får svar!!

ORIGINAL: Rosella

Ta avf i glasset, og sett den i kjøleskapet til i morgen. Urinposen klistrer du på imorgen så snart hun våkner, det er ikke store mengdene de trenger og da er morgenurinen mest konsentrert. Masse lykke til i morgen, håper de tar full sjekk. Og at dere får svar!!

Aha.. sette den på, og la den være der til vi kommer opp? Det var ikke dumt, kanskje.[:)]

Men du stemmer for bæsj ved salamien altså..?[:-]

Jeg putter de i kjøleskapet. Er det en beholder til å ha prøverøret i? Hvis ikke putter du røret i en eller to brødposer. Går sååå fint så [:D]

ORIGINAL: L86

legg den i kjøleskap hvis det er over natten[:)] det gjør vi på jobben[;)]

Bimmelibimmen, eller bommelibommen?[:o]

menne... åssen i alle dager skal jeg få bajsen oppi det røret da[:o]

*familiemedlemmet* hadde sånn rør som hadde type spaderedskap på nedover fra korken inni glasset, men det er det ikke her.[8D]

Bruk en q-tips feks.

ORIGINAL: smartass

menne... åssen i alle dager skal jeg få bajsen oppi det røret da[:o]

*familiemedlemmet* hadde sånn rør som hadde type spaderedskap på nedover fra korken inni glasset, men det er det ikke her.[8D]

Da tar du litt dopapir og plukker det oppi med det. Veldig rart at du ikke fikk det "ordentlige" prøverøret med skje altså..

ORIGINAL: Kleo

Bruk en q-tips feks.

Okay, vi trenger ikke å fylle opp altså?[8D]

jeg trodde det ikke skulle i kjøleskapet jeg,at bakteriene som kunne finnes kunne dø av kulden?jeg VET ikke altså,synes bare jeg har hørt dette.

Pakk den godt inn, så slipper du mixen[;)] Den og urinen skal oppbevares kaldt[:)]Sett på posen imorgen, så er det urin til dere kommer på time kl 9[:)]

bommelommen i kjøleskap[8D], den andre tar du i morra tidlig som hun nevner over her[:D]

ellers svarer dem sikkert på det på telefon også viss du tar en kjapp telefon til legevakta, så vet du at du gjør det riktig så dem får sjekket dette i morgen!

prøvene skal alltid i kjøleskap hvis de ikke undersøkes øyeblikkelig etterpå da såklart[:)]

Blir det for ille så får du sende med litt sjokoladepudding i røret.

God bedring til lisspia, håper hun blir fortfortfort frisk nå!

JEG synes du skal ta en tlf til legevakten og spørre der. Og ja, de blir ikke sure for slike henvendelser! Bare si at legen ikke sa noe om det.

Jeg tror ikke jeg ville hatt posen på hele natten, i tilfelle vesla plutselig fyller den.. og mer.
Et triks er å ha den på før dere drar opp dit. Om det ikke har kommet noe på turen, tar du henne med inn på do, og holder fingrene under springen med lunket vann. Bænkers hver gang her[:D]

VI lærte at bæsj og urin oppbevares i kjøleskap før testing. Det gjør de også på sykehuset.
Men jeg vet ikke hvor lang holdbarhet det er- derfor ringer du legevakten. Eller laboratoriet, dersom de har en vakt.

Urinposen skal IKKE sitte på lenger enn maks 2 timer!

Dette har vi fått beskjed om hver gang vi har vært hos lege eller på barneavdelingen. Vi har sikkert levert inn 10 urinprøver i pose siden november.

Husk å vaske henne godt før du setter på posen[:)]

Lykke til i morgen!

Trenger nok ikke å fylle opp røret, pleier å være nok med et par spader i de glassa som har det.

Back
Topp