Takkekort, en nødvendighet eller ikke?

Takkekort etter fødsel?? :eek: hva skal du sende takkekort for etter fødsel?

Det er for å takke for barselgaver.

Gjerne et nærbilde, evt. flere bilder av nyfødte babyen, og ha med vekt og lengde, dato for når babyen kom til verden osv.

Mange som setter pris på det og blir rørt:)

Mange gjør det for å takke for gaver, hyggelig det ogsø

For gavene vel?

Og for å dele et bilde av underet.

Sikkert hyggelig gest for de som liker sånt, er ikke vanlig blant noen av de jeg kjenner heldigvis, så det kommer jeg i hvert fall til å droppe:-)

Bilder blir jo uansett delt med de digitalt og jeg takker alltid for gaver med en stor klem som jeg føler betyr mye mer enn et kort, så jeg synes virkelig det får være nok:-)

Jeg synes det er totalt unødvendig, men "alle andre" forventer det så vi har sendt takkekort. Men jeg selv har ingen behov for å få noen, og synes igrunn at de bare tar opp plass.

Jeg synes det er totalt unødvendig, men "alle andre" forventer det så vi har sendt takkekort. Men jeg selv har ingen behov for å få noen, og synes igrunn at de bare tar opp plass.

Vi får se hva vi ender opp med å gjøre:-)

Kanskje det er på tide å lage noen mye tradisjoner:-)

Vi sendte ut takkekort etter bryllup og navnefest. Spesielt hos den eldre garde er disse rammet inn og satt fram. Føler egentlig det er det minste vi kan gjøre. Ville følt meg smålig om vi skulle spart penger på kort og porto når oldeforeldrene har brukt store deler av pensjonen sin på å reise over landet og kjøpt gave til vidunderet.

Vi sendte ut takkekort etter bryllup og navnefest. Spesielt hos den eldre garde er disse rammet inn og satt fram. Føler egentlig det er det minste vi kan gjøre. Ville følt meg smålig om vi skulle spart penger på kort og porto når oldeforeldrene har brukt store deler av pensjonen sin på å reise over landet og kjøpt gave til vidunderet.
Enig med deg

Hei.

Jeg lurer på en ting.

Om dere er i barnedåp, konfirmasjon etc. Forventer dere alltid å få takkekort i etterkant? Blir dere fornermet om dere ikke får det?

Jeg opplever at jeg kanskje har litt andre tanker og forventninger til dette enn kanskje de fleste andre har så jeg er litt usikker hva jeg skal gjøre selv når tiden feks kommer til dåp.

Jeg synes ikke takkekort er nødvendig å få, har som regel glemt det lenge før det dukker opp et takkekort og tar heller ikke vare på de takkekortene jeg får. Så jeg lurer på om det er innafor å droppe det helt, eller om det er noe man blir fornærmet for å ikke få. Hva tenker dere?
Hyggelig å få, men jeg blir ikke opprørt om det ikke kommer til meg. Har sendt takkekort etter dåp, mest fordi jeg følte at det var forventet

Vi sendte ut takkekort etter bryllup og navnefest. Spesielt hos den eldre garde er disse rammet inn og satt fram. Føler egentlig det er det minste vi kan gjøre. Vil følt meg smålig om vi skulle spart penger på kort og porto når oldeforeldrene har brukt store deler av pensjonen sin på å reise over landet og kjøpt gave til vidunderet.

Den forstår jeg veldig godt når det blir slik.

For meg handler det jo ikke nødvendigvis om å spare penger egentlig. Mer hele greia rundt det.

Nå blir det nok ikke helt det samme her hos oss, alle bor nært og de aller fleste ser vi hele tiden, oldeforeldrene utgår, de er enten død eller dement og bor på demens avdeling, så det er våre søsken og foreldre dette ville gjelde:)

Så de tilhører heller ikke den eldste generasjonen.

Føler det hører med ja. Tenker at de sol ikke sender det er litt utakknemlig og gniene

Vi sendte etter eldste sin navnefest, men ikke etter yngste. Det skjedde så mye i den perioden at vi rett og slett glemte det. Og da vi kom på det var det for sent syntes vi.

Var i dåp i sommer til tantebarnet mitt, men vi har ikke fått noe derifra. Har i grunnen ikke tenkt over det før nå at det ikke har kommet noe

Den forstår jeg veldig godt når det blir slik.

For meg handler det jo ikke nødvendigvis om å spare penger egentlig. Mer hele greia rundt det.

Nå blir det nok ikke helt det samme her hos oss, alle bor nært og de aller fleste ser vi hele tiden, oldeforeldrene utgår, de er enten død eller dement og bor på demens avdeling, så det er våre søsken og foreldre dette ville gjelde:)

Så de tilhører heller ikke den eldste generasjonen.
Du som kjenner dine foreldre og søsken best. Går jo an å spørre dem også? Hvis du regner med at det blir fullt drama bare ved å at du stiller spørsmålet så hadde jeg satset på å sende ut kort i stedet.

Føler det hører med ja. Tenker at de sol ikke sender det er litt utakknemlig og gniene

Synes de takkekortene er upersonlige jeg, føler at man viser mer takknemlighet ved å takke personlig, men der får man nok bare mene litt forskjellige ting tror jeg:-)

Synes de takkekortene er upersonlige jeg, føler at man viser mer takknemlighet ved å takke personlig, men der får man nok bare mene litt forskjellige ting tror jeg:)

Går an å gjøre begge deler:) Og takkekort kan gjøres personlig. Skrive noe litt utenom det vanlige.

Jeg forventer ikke takkekort. Synes det ofte er like greit at jeg ikke får det. Henger det jo opp på tavla en liten periode før det går i søpla. Synes en personlig SMS, evt MMS, med takk for gaven er mye hyggeligere enn et standardisert takkekort. Jeg vil heller at de pengene foreldre bruker på å kjøpe og sende ut takkekort heller skal brukes på barna, de får mye mer nytte av det.

Jeg forventer det ikke og sender det ikke ut selv. Syns det er rart når de kommer veldig lang tid etter. Og direkte smålig når folk nevner beløp på pengegaver.

Man gjør vel begge deler
Nei, ikke nødvendigvis. Endel av de som har gitt takkekort når vi har vært på ting har ikke anerkjent gaven på noen annen måte.
De får noen andre til å pakke opp og skrive på liste. Og på enkelte tror jeg nesten de får andre til å stå for takkinga også.
Da føler jeg ikke at de bryr seg så veldig akkurat.

Back
Topp