Takkekort, en nødvendighet eller ikke?

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Hei.

Jeg lurer på en ting.

Om dere er i barnedåp, konfirmasjon etc. Forventer dere alltid å få takkekort i etterkant? Blir dere fornermet om dere ikke får det?

Jeg opplever at jeg kanskje har litt andre tanker og forventninger til dette enn kanskje de fleste andre har så jeg er litt usikker hva jeg skal gjøre selv når tiden feks kommer til dåp.

Jeg synes ikke takkekort er nødvendig å få, har som regel glemt det lenge før det dukker opp et takkekort og tar heller ikke vare på de takkekortene jeg får. Så jeg lurer på om det er innafor å droppe det helt, eller om det er noe man blir fornærmet for å ikke få. Hva tenker dere?

Synes det hører med. Forventes av mange Og trenger ikke ta evigheter før det kommer. Etter eldstemann sin dåp var de klare samme kveld.

Føler liksom d følger med dåp/konf/bryllup. Men er jo mulig å sende et elektronisk takkekort om d er pris/miljøet du tenker på. De fleste har jo mail/mobil. Redigere et bilde som sendes ut el no.

Tja det er jo en ide å lage et elektronisk ett om det er en forventning til at man skal ha et takkekort:) det blir jo bare nærmeste familie i et slikt selskap så jeg føler vell egentlig at det er litt unødvendig for de får jo et personlig «takk for gaver»

Så det handler nok litt om hvordan jeg selv opplever disse kortene, at jeg tenker det er en unødvendig og kanskje litt utdatert ting, litt som julekort feks, føler det også er litt unødvendig og utdatert. Og da føler man nok også at det er litt unødvendig å bruke penger og tid på det også.

Men jeg vet at jeg tenker endel annerledes enn mange andre på slike ting. Man får jo som regel et personlig «takk for gaven» og det føler jeg holder i massevis når jeg er på slike ting selv. Jeg er også en person som tenker litt enkelt, praktisk og minimalistisk, og liker ikke å dille med slike ting.

Men jeg tenker at om det er en generell forventning til takkekort og jeg står i fare for å fornærme noen om jeg ikke gir, så kommer jeg nok til å gjøre det.

Vil jo ikke virke utakknemmelig bare fordi jeg tenker litt annerledes når jeg sitter i andre enden selv:-)

Takk til alle som har svart:-)
Greit å vite litt hva andre tenker om ting:happy:

Vi er jo alle forskjellig og tenker på ulike måter og jeg har nok inntrykk at de fleste tenker som dere gjør:-)

Mulig jeg henger litt for mye utenfor boksen enkelte ganger:hilarious: har oppdaget at jeg er i skade for å bryte tradisjoner og forventninger på både det ene og det andre og det er greit å «føle» på stemningen for enkelte ting, så man ikke tråkker på noen tær uten å egentlig mene det:-)

Mange, særlig generasjonen over deg, liker jo å ta vare på takkekortene i album etc

Har aldri vært borti takkekort fra dåp.. Konfirmasjon og bryllup er jeg godt kjent med, men ikke takkekort i ettertid av dåpen. Nå er det ikke så høytidlig her heller da, er mer som en familiemiddag med gudstjeneste først :p

En selvfølge med takkekort etter dåp her. Går evt. an å slå det sammen med takkekort etter fødsel.

Tja det er jo en ide å lage et elektronisk ett om det er en forventning til at man skal ha et takkekort:) det blir jo bare nærmeste familie i et slikt selskap så jeg føler vell egentlig at det er litt unødvendig for de får jo et personlig «takk for gaver»

Så det handler nok litt om hvordan jeg selv opplever disse kortene, at jeg tenker det er en unødvendig og kanskje litt utdatert ting, litt som julekort feks, føler det også er litt unødvendig og utdatert. Og da føler man nok også at det er litt unødvendig å bruke penger og tid på det også.

Men jeg vet at jeg tenker endel annerledes enn mange andre på slike ting. Man får jo som regel et personlig «takk for gaven» og det føler jeg holder i massevis når jeg er på slike ting selv. Jeg er også en person som tenker litt enkelt, praktisk og minimalistisk, og liker ikke å dille med slike ting.

Men jeg tenker at om det er en generell forventning til takkekort og jeg står i fare for å fornærme noen om jeg ikke gir, så kommer jeg nok til å gjøre det.

Vil jo ikke virke utakknemmelig bare fordi jeg tenker litt annerledes når jeg sitter i andre enden selv:)

Jeg tenker som deg ;) likevel sendte jeg ut takkekort, så blir alle fornøyd ;)

Jeg tenker som deg ;) likevel sendte jeg ut takkekort, så blir alle fornøyd ;)

Tror jeg skal gruble litt på det frem mot en eventuell dåp faktisk.

Vil ikke fornærme noen, men samtidig så får jeg litt slik trass følelse over slike ting noen ganger. «Hvorfor skal jeg gjøre det på andre sine måter, kan ikke jeg gjøre ting slik jeg ønsker»

Men kanskje en mellomting er løsningen, lage det elektronisk, eller bare lage takkekort til de jeg tror forventer det mest, får se;-)

Back
Topp