Takk for tilbakemeldinger :)

Det er bare å si pent i fra at DU betaler for plassen og de jobber fra si 07-17 og du kan hente-levere barnet ditt når det passer dere!!

I bhg vår må vi si ifra om barnet kommer f.eks kl 11 for om noen er syke kan en voksen ha mulighet til å ta avspasering..ellers kan vi hente og ordne som vi vil men ikke komme midt i frokosten kl 09, rett før eller etter er ok.

Ang utstyr er det bare tull, hadde sagt pent at det du har med som du er fornøyd med må de bare leve med! Aldri om jeg hadde kjøpt ny vogn for at det skal være bedre i følge de..så lenge ungen har klær som holder de tørre/varme kan de bare drite i merket.

Vær tøff tilbake, de har ingen rett til å holde på sånn!!

Rebecca85 skrev:
Det er bare å si pent i fra at DU betaler for plassen og de jobber fra si 07-17 og du kan hente-levere barnet ditt når det passer dere!!

I bhg vår må vi si ifra om barnet kommer f.eks kl 11 for om noen er syke kan en voksen ha mulighet til å ta avspasering..ellers kan vi hente og ordne som vi vil men ikke komme midt i frokosten kl 09, rett før eller etter er ok.

Ang utstyr er det bare tull, hadde sagt pent at det du har med som du er fornøyd med må de bare leve med! Aldri om jeg hadde kjøpt ny vogn for at det skal være bedre i følge de..så lenge ungen har klær som holder de tørre/varme kan de bare drite i merket.

Vær tøff tilbake, de har ingen rett til å holde på sånn!!

TAKK, jeg skal prøve, men er ikke enkelt. Jeg prøvde å være tøff å si at de fint måtte legge småen i den vogna likevel, men det nekta den pedagogiske lederen på siden vi visstnok ikke hadde "bra nok" vogn. Og nå skal dette sies at det var en eldre Basson Bagvogn, som var heeelt fin til soving. Og kalesja var det bare å stramme på innimellom... men det virker som om de ikke vil ha noe "ekstraarbeid". Og jeg kan jo skjønne at det kan bli mye stress i en barnehage, så jeg vil jo ikke forlange så mye av de heller. Så derfor ble det en litt nyere og bedre trille som småen kunne sove i... men dette irriterer meg kjenner jeg...

Dette med 09.30 og ikke henting før 14.30 har vel noe med kjernetid, aktiviteter osv å gjøre. Jeg vet at det er flere barnehager som har kjernetid der de ikke vil ha levering/henting i dette tidsrommet så lenge en ikke har gitt beskjed på forhånd.

Men det med utstyret osv synes jeg var sært.....!

Vi har "kjernetid" der de setter pris på at vi ringer/gir beskjed i forkant viss vi skal hente/levere utenom. Det syntes jeg er greit fordi det gir mest mulig fleksibilitet til å få avviklet avspasering etc uten at det går utover ungene.
Samme med fridager, skal helst sies fra i god tid sånn at de kan planlegge deretter.
Sykedager er selvfølgelig annerledes, for det kan jo ikke planlegges.
Ang utstyr så opplever jeg ikke noe press der, utover at de har kommentert at han skulle hatt tykkere votter til soving, en ekstra lue etc. Og det er jo bare bra de sier fra om, ikke alt jeg tenker på som de ser som jobber der hver dag.
Tingene du nevner er jo greit å ta opp på foreldremøte med andre foreldre for å høre hva de tenker om de..

Lizz83 skrev:
Dette med 09.30 og ikke henting før 14.30 har vel noe med kjernetid, aktiviteter osv å gjøre. Jeg vet at det er flere barnehager som har kjernetid der de ikke vil ha levering/henting i dette tidsrommet så lenge en ikke har gitt beskjed på forhånd.

Men det med utstyret osv synes jeg var sært.....!

Ja det med kjernetid vet jeg, så det er greit. Men hvorfor plutselig ta meg til siden og si at JEG må levere barna kl 09.00 liksom...

Ja ganske sært ;-p

Du har tydeligvis snakket med den ped.leder om dette.....Hva med å ta dette med styrer av barnehagen istedet! Si at du har fått beskjed av personalet og ped.leder at barnet ditt må ha merkeklær,og ny barnevogn fordi de ikke vil bruke tid på å skru til kalesje.Si at du vil ha en skriftlig oversikt på dette og når du kan levere og hente.Bare si at du har fått beskjed om at det er strenge og varierende grenser for NÅR du kan levere og NÅR du kan hente!!!
HERREGUD!!!!!
Hvis det ikke nytter for deg å snakke med styrer om dette og at du sier ifra om at du ikke vil ha noen innblanding i hva du kjøper til ditt barn så hadde jeg klaget til kommunen ved oppvekst og kultur,og evt. videre til Fylkesmannen.Hvis du ikke når frem noen av disse stedene skal du skrive en privat mail til meg så skal jeg hjelpe deg videre!!!!!!
De eier tydeligvis ikke respekt for deg!!!Dette er jammen meg drøyt!!
LYKKE TIL!!

Herregud, blir helt sjokka! Håper det ikke er sånn i barnehagen vår vesle skal begynne på!

Vi har fått beskjed om at kjernetid ikke lenger er et gjeldende begrep, men at når det er noe spesielt de skal så får vi beskjed om at de må være der innen en viss tid. Trodde det gjaldt overalt, hørtes sånn ut på ped.lederen på avd til snuppa. At de nå ikke lenger kan bruke kjernetid.. men jeg er ikke helt sikker.

Uansett, så ta det opp med leder når hun er tilbake! Det høres ikke greit ut å ha det sånn:/

Her var det jaggu mye TEIT. o.O Den eneste tingen jeg kan forstå er at alle ungene bør komme til 9:30, slik er det her også for etter den tiden reiser vi gjerne på tur o.l. Da 'begynner' liksom dagen.

Fysj, dette må du gå videre med! Masse lykke til!

Høres helt idiotisk ut alt sammen i den barnehagen
Her så har de kjernetid fra 09.30 -13.30 så en må se på tavle dagen før om det er noe spesielt en ska i kjernetiden for leveren en da etter 9.30 eller at en må hente før 13.30 så må en gi beskjed slik at barne evnt blir igjen i barnehagen mens de andre evnt er på tur.

Og klær har de aldri brydd seg noe om så lenge barna ikke har frøsi så har det vel ikke noe å si hva slags merke en har av klær. Vil nå jeg si

Å dæven, det der hørtes jo helt villt ut.
Jeg hadde NEKTA og kjøpt ny vogn, dersom det ikke var "farlig" for ungen min å ligge oppi der. Og det med klærne er det drøyeste!!! 
Sånn er det absolutt ikke i bhg til til sønnen min. Heldigvis...

Oi! Det var jo ekstremt! Jeg vet mange barnehageansatte mener ting om dresser og sko, men de har visst ikke lov å si noe om det. Men jeg vet jo at de gjerne anbefaler Reima hvis man spør. Men sånn nedlatende har de vel ikke lov å være? 

Sier ifra om vi blir litt sene,sykdom ol. De har aldri hengt seg noe opp i det. Ei heller i hvilke klær,merker jeg kjøper osv.. Jeg henter også når jeg vil,og nå i sommertiden har det vært levering rundt 09.30 og henting i 13-14 tiden. 

Syns bhg din høres litt ekstrem ut..
Du kan jo evnt prøve å sende en mail til styrer?

Det der høres jo helt vilt ut ang. klærne.. 
Vi har kjernetid mellom 10 og 14 og skal vi på tur så drar vi på tur kl 10 og de barna som ikke er kommet må bli kjørt dit vi er vis dem ikke vil elte barna med de andre avdelingene. men det er ikke noe sånt at vi blir sur da, det er jo helt opp til foreldrene hvordan de vil gjøre det.   

For min del som jobbe i barnehage så spiller ingen rolle hvilken merke klærne er i så lenge dem holder barna varme, det er ikke bestandi merke klærne er de beste.. 

Tror du må ta det der opp med styreren i barnehagen din. 

det meste der var ganske sært.. men ikke klokkeslettene..
nå har jeg hatt min i 3 barnehager og de er strikte på kjernetiden.. det er av flere grunner - for ditt barns skyld, for de andre barnas skyld - og for de ansatte som skal planlegge dagen..

jeg antar at kjernetiden hos dere da er fra 930-1430... som var passelig langt.. i den siste bhg guttungen gikk i nå var det fr a9-14, og det holdt.. de hadde da siste måltid i 14-1430tiden.. og startet aktiviteter kl 9... fordi mange barn kom kl 7 og dagen deres ble veldig lang om det ikke skjedde noe organisert etterhvert.. så påkledning til tur var kl 9, og kom man etter det måtte man kle barnet selv..
helt greit spør du meg - det er ikke bare mitt barn som gikk i den barnehagen.. :)

Det hørtes ut som en nazi bhg , fy søren. jeg hadde bedt dem kysse meg midt i ryggen.
Nei, fy f her var det mye dritt fra dems side syns jeg.

Når det kommer til kjernetid har vel de fleste det mellom 10-14 så da bør de fleste ha kommet, hadde skjønt at de klaget om du hadde full plass og ungen kom nå og da og var borte 2-3 dager i uka osv. da er det andre barn som fortjener plassen mer.

Men når dette ikke er tilfelle syns jeg det virker horibelt.

Ny vogn ja haha også er ikke cubus klær bra nok?? om ungen blir klissvåt hver gang skjønner jeg at det ikke duger, men om det heller ikke er tilfelle så hadde jeg sagt at det er ikke alle som driter penger.

I vår bhg er det stikk motsatt :) aldri hatt en negativ ting å si om dem. Klager aldri på klær eller hente/leverings tider, de informerer godt og sier ifra til oss om det er noe. vi leverer mellom 7-8 og henter mellom 15-17. en sjelden gang ber jeg om fri for å finne på noe med dattern min eller om vi skal noe, det er aldri noe problem i det hele tatt. Og hver torsdag er de på tur og da må alle være der til 10 og de er tilbake ved 14 tiden.

Hørtes ikke noe koselig ut i bhg hos dere, syns du skal sette deg ned og prate med dem og spørre om de har et problem eller hva er det med den sosse tonen. Kjøpe ny vogn nå?? ++ bare dyre merkeklær fra topp til tå??  *rister på hodet*

Men få med deg flere av foreldrene også snakker dere med bhg!!

Det eneste vår barnehage er "streng" på, er at barna bør leveres før 09.30 og helst ikke hentes før 14. Det er jo fordi 10-14 er barnehagens kjernetid og da de gjør aktiviteter, drar på turer, etc. De er heller ikke så glade i fravær, men det har jo å gjøre med at de holder på med prosjekter og har mange faste aktiviteter. Barna mister tråden og går glipp av mye hvis det ikke holdes innenfor dette. Det er også vanskeligere for barna å komme inn i lek med de andre dersom de kommer veldig sent i barnehagen. 

Når det gjelder alt det andre, så hres det ut som det har fått utvikle seg en ukultur i deres barnehage.. 

Labambie skrev:
Oi! Det var jo ekstremt! Jeg vet mange barnehageansatte mener ting om dresser og sko, men de har visst ikke lov å si noe om det. Men jeg vet jo at de gjerne anbefaler Reima hvis man spør. Men sånn nedlatende har de vel ikke lov å være? 

Reagerer også på det.
En ting er å anbefale/ikke anbefale om man spør, men å rakke ned på andres utstyr foran de er jo direkte frekt.
Jeg forstår at det kan være nødvendig hvis det går utover ungene og de blir våte/kalde, men det får da være grenser.

Og den der oppmøteplikten de prøver å presse på deg hadde gjort meg så provosert at jeg hadde vært skikkelig barnslig og ikke brydd meg om den, heller brydd meg mindre om den bare på trass.

Hvis dette hadde vært meg og mitt barn: 

INGEN i verden kan komme å fortelle meg at jeg IKKE kan hente barnet mitt før 14. 30. 
INGEN kan kreve at barnet mitt skal komme alle dagene i barnehagen. 
Jeg ville gjort ting slik det passet for MEG og mitt barn. For noen idioter!! 
Hadde jeg hatt barnet mitt i den barnehagen der hadde jeg tatt de ut og heller vært hjemme med de (dog fordi jeg hadde hatt muligheten til det) 

Men herregud for noen folk! Jeg hadde blitt så sint at jeg hadde ristet. Det er for faen DU som betaler for å ha barna der. Dette må du ta opp, for BARNAS og din egen skyld. 

Back
Topp